نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصرت الهی, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorصدیقی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorولایتی مهر, صادقfa_IR
dc.contributor.authorپیرکندی, جاماسبfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:56:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:56:54Z
dc.date.available1399-08-20T21:56:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:56:54Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.identifier.citationنصرت الهی, مهران, صدیقی, محمد, ولایتی مهر, صادق, پیرکندی, جاماسب. (1396). بهبود طراحی محفظه احتراق میکروتوربین گازی180-85 GTCP. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(3), 635-642. doi: 10.22060/mej.2016.735fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.735
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_735.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480230
dc.description.abstractدر این مقاله، محفظه احتراق میکروتوربین گازی پرکاربرد 180-85 GTCP با استفاده از نرم افزار انسیس فلوئنت مدل شده است. سپس پدیده احتراق به صورت سه بعدی و با استفاده از مدل غیر پیش آمیخته مورد بررسی قرار گرفته شده و با توجه به پروفیل دمای بدست آمده، این محفظه بهینه گردیده است. برای مدلسازی آشفتگی از مدل کا- اپسیلن قابل تحقق و برای به دست آوردن شدت تشعشع از مدل عرض گسسته استفاده شده است. سوخت اصلی که در حال حاضر در این نوع میکروتوربین استفاده می‌شود JP4  است. با توجه به اینکه این نوع سوخت از خارج از کشور وارد می‌شود و همچنین با توجه به آلودگی که این نوع سوخت ایجاد می‌کند، متان به عنوان یک سوخت در دسترس، پاک و ارزان می‌تواند یک جایگزین مناسب برای این به کارگیری در میکروتوربین مذکور باشد. هدف پژوهش حاضر نیز این بوده است که بدون تغییر در هندسه اصلی محفظه احتراق و دبی هوای ورودی به آن، با بدست آوردن یک هندسه و الگوی مناسب برای پاشش سوخت متان، یک شعله قابل قبول بدست آورده شده و سپس طراحی محفظه بهبود یابد. شعله به دست آمده برای سوخت در این تحقیق قابل قبول بوده و متوسط دمای گاز خروجی از محفظه احتراق متناسب با کارکرد میکروتوربین است. نتایج به دست آمده با داده های خروجی شبیه‌سازی همین محفظه با سوخت کروسین مقایسه شده است که بیانگر درصد خطای بسیار ناچیزی است. همچنین نتایج بدست آمده از بهبود طراحی محفظه احتراق که با ایجاد شیارهای شعاعی در ورودی اعمال شد، نشان می‌دهد که از میزان حرارت در قسمت اولیه محفظه که باعث آسیب این قسمت می‌شده، تا حد قابل توجهی کاسته شده است. این کاهش دما در این ناحیه باعث خواهد شد مشکلات عملی که طی کارکرد موتور به صورت ترک خوردگی جوش ها در بخش جلویی محفظه بروز می کند تا حد زیادی تقلیل یابد.fa_IR
dc.format.extent1302
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.735
dc.subjectدستگاه تولید توان جانبیfa_IR
dc.subjectمیکروتوربین 85-180 GTCPfa_IR
dc.subjectمحفظه احتراقfa_IR
dc.subjectبهبود طراحیfa_IR
dc.subjectآئرودینامیک و پیشران های هوا فضاییfa_IR
dc.titleبهبود طراحی محفظه احتراق میکروتوربین گازی180-85 GTCPfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue3
dc.citation.spage635
dc.citation.epage642


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد