تحلیل ناپایداری فلاتر بالهای دارای زاویه پس گرایی با استفاده از معادلات کاملاً ذاتی
(ندگان)پدیدآور
مروج بارزانی, حسینآموزگار, محمد رضاشاهوردی, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله مطالعه اثر زاویه پس گرایی بر ناپایداری دینامیکی بال هواپیما با الگوی سازهای منتج از معادلات هندسه دقیق کاملاً ذاتی هدفگذاری شده است. با توجه به عدم وجود آثار زاویه پسگرایی در ساختار این معادلات، توسعه معادلات مذکور جهت انجام این تحلیل از جنبه های نوآوری مقاله حاضر به شمار می رود. معادلات هندسه دقیق کاملاً ذاتی فقط شاملنیروها، گشتاورها، سرع تهای خطی و زاویه ای می شوند و در این معادلات تغییر مکانها و دوران ها به صورت صریح ظاهر نمی شوند. به همین دلیل از مزایای مهم این نوع معادلات، مد لسازی کامل و بدون فرض ساده کننده در تغییر شکلهای بزرگ، درجه غیرخطی کم و بنابراین پیچیدگی کمتر است. به منظور تعیین وضعیت ناپایداری سیستم آیروالاستیک مذکور،ابتدا معادلات غیرخطی حاکم به کمک روش تفاضلات محدود مرکزی گسسته و سپس حول حالت تعادل استاتیکی آن خطی سازی شده است. در نهایت با استفاده از حل مقادیر ویژه، پایداری سیستم به ازای سرعت ها و پارامترهای مختلف مورد بررسی واقع شده است. ارزیابی و دقت نتایج به دست آمده، از طریق مقایسه با نتایج موجود در پیشینه تحقیقات بررسی شده است. درانتها مشخص گردید که استفاده از معادلات هندسه دقیق کاملاً ذاتی، ناپایداری بالهای دارای زاویه پسگرایی را با دقت خوبی شبیه سازی می کند.
کلید واژگان
ناپایداری دینامیکیمعادلات تیر هندسه دقیق کاملاً ذاتی
بال دارای زاویه پس گرایی
سرعت فلاتر
آیرودینامیک ناپایای پیترز
تداخل سازه و سیال
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه صنعتی امیر کبیرسازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایراندانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
شاپا
2008-60322476-3446




