| dc.contributor.author | محمدی هویه, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | صفری, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | لقمان, عباس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:56:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:56:18Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:56:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:56:18Z | |
| dc.date.issued | 2018-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-12-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی هویه, هادی, صفری, مهدی, لقمان, عباس. (1396). تحلیل خزش وابسته به زمان و پیش بینی عمر خزشی استوانه های چرخان توخالی ساخته شده از فولاد آلیاژی به کمک معادله ساختاری گستره تتا و پارامترشکست لارسن میلر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(4), 673-684. doi: 10.22060/mej.2016.747 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.747 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_747.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480196 | |
| dc.description.abstract | در این پژوهش تنش ها ، کرن شها ، آسیب خزشی و عمر باقیمانده استوانه جدار ضخیم چرخان، به کمک معادله ساختاری گستره تتا و پارامتر لارسن میلر بررس یشده است. بارگذاری شامل فشار داخل و خارج، گرادیان دما و اینرسی دورانی م یباشد. استفاده از روابط تنش-کرنش، کرنش-جابه جایی و تعادل منجر به دست یابی به معادله دیفرانسیلی مرتبه دوم و غیرهمگن شامل تر مهای کرنش خزشی برای جابه جایی شعاعی م یگردد. با صفر قرار دادن مقادیر کرنش خزشی حل ترموالاستیک مسأله در لحظه صفر حاصل م یگردد. با درنظر گرفتن کرن شهای خزشی در معادله مذکور و مشت قگیری از آن نسبت به زمان، معادله دیفرانسیلی شامل تر مهای نرخ کرنش خزشی شعاعی و مماسی برای نرخ جابه جایی شعاعی به دست<br />می آید. با ترکیب معادله ساختاری گستره تتا و روابط پراندتل - روس و جایگذاری به جای نرخ کرن شهای خزشی در معادله دیفرانسیل قبلی و حل عددی آن، نرخ جاب هجایی شعاعی و سپس تن شهای جاری در سرتاسر استوانه محاسبه م یشود. سپس به کمک پارامتر لارسن میلر و با استفاده از مدل طراحی رابینسون تاریخچه آسیب خزشی و عمر باقیمانده در امتداد ضخامت<br />استوانه به دست می آید. نتایج حاصله نشان داد که بیشترین آسیب خزشی در سطح داخلی و کمترین آن در سطح خارجی استوانه واقع میگردد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1364 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.747 | |
| dc.subject | آسیب خزشی | fa_IR |
| dc.subject | معادله گستره تتا | fa_IR |
| dc.subject | عمرباقیمانده | fa_IR |
| dc.subject | پارامتر لارسن میلر | fa_IR |
| dc.subject | استوانه چرخان | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل خزش و خستگی | fa_IR |
| dc.subject | ترموالاستیسیته | fa_IR |
| dc.title | تحلیل خزش وابسته به زمان و پیش بینی عمر خزشی استوانه های چرخان توخالی ساخته شده از فولاد آلیاژی به کمک معادله ساختاری گستره تتا و پارامترشکست لارسن میلر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه ایوانکی، گرمسار، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 49 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 673 | |
| dc.citation.epage | 684 | |