نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنورقاسمی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorبختیاری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسایه بانی, مصباحfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:56:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:56:15Z
dc.date.available1399-08-20T21:56:15Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:56:15Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.identifier.citationنورقاسمی, هادی, قاسمی, حسن, بختیاری, محمد, سایه بانی, مصباح. (1397). بررسی اثرات زاویه پله رو به جلو بر روی عملکرد هیدرودینامیکی شناور سرشی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(4), 903-912. doi: 10.22060/mej.2016.788fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.788
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_788.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480193
dc.description.abstractیکی از رو ش‌های مؤثر برای کاهش پسا در شناورهای سرشی استفاده از پله در کف بدنه شناور است. پله باعث کاهش سطح تماس بدنه شناور با آب و در نتیجه کاهش پسای شناور می‌شود. شکل پله می‌تواند به صورت خط مستقیم در کل عرض بدنه یا به صورت V شکل دارای رأس رو به جلو یا عقب طراحی شود. در این مقاله، اثرات زاویه پله رو به جلو بر روی عملکرد هیدرودینامیکی یک شناور سرشی چاین دار به روش عددی حجم محدود مورد بررسی قرار می‌گیرد. معادلات متوسط زمانی ناویراستوکس همراه با مدل اغتشاشی استاندارد کی-اپسیلون کوپل شده با معادلات حجم سیال برای شبیه سازی جریان سطح آزاد آشفته گذرا در اطراف بدنه شناور به کمک نرم افزارانسیس سی اف ایکس حل می‌شوند. برای پی شبینی حرکات شناور، معادلات دو درجه آزادی جسم صلب با معادلات حاکم بر جریان سیال کوپل می‌شوند. به منظور اعتبارسنجی مدل عددی ارائه شده در این مقاله، ابتدا نتایج عددی محاسبه شده با نتایج آزمایشگاهی موجود مقایسه می‌شوند. سپس نتایج عددی به دست آمده برای نیروی پسا، تریم دینامیکی، بالا آمدن مرکز جرم، طول کیل خیس شده، طول چاین خیس شده، توزیع فشار روی بدنه، سطح خیس و پروفیل دنباله پاشنه در سرعت‌های مختلف و زوایای مختلف پله ارائه و مورد بحث قرار می‌گیرد. نتایج نشان داد که افزایش زاویه پله رو به جلو تا 10 درجه تأثیر ناچیزی روی تریم دینامیکی و بالا آمدن مرکز جرم شناور دارد، اما اثرات آن بر روی کاهش نیروی پسا قابل ملاحظه بود.fa_IR
dc.format.extent1407
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.788
dc.subjectشناور سرشی پله‌دارfa_IR
dc.subjectزاویه پله رو به جلوfa_IR
dc.subjectنیروی پساfa_IR
dc.subjectپروفیل دنبالهfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.subjectهیدرودینامیکfa_IR
dc.titleبررسی اثرات زاویه پله رو به جلو بر روی عملکرد هیدرودینامیکی شناور سرشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue4
dc.citation.spage903
dc.citation.epage912


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد