نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorربیعی, نسترنfa_IR
dc.contributor.authorمحمودآباد بزچلو, محمدامینfa_IR
dc.contributor.authorبازارگان, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:56:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:56:14Z
dc.date.available1399-08-20T21:56:14Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:56:14Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.identifier.citationربیعی, نسترن, محمودآباد بزچلو, محمدامین, بازارگان, مجید. (1397). بررسی عددی و تجربی تاثیر فاصله‌ی طولی دو خودرو بر مصرف سوخت و ضریب پسا. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(4), 893-902. doi: 10.22060/mej.2017.11940.5224fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.11940.5224
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_953.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480192
dc.description.abstractدر این پژوهش با بهره‌گیری از تست تجربی میدانی و همچنین مدل سازی و حل عددی به بررسی تأثیر فاصله ی طولی بین دو خودرو در سرعت‌های گوناگون و ارائه‌ی یک فاصله و سرعت بهینه برای داشتن کمترین میزان ضریب پسا و مصرف سوخت به وسیله‌ی الگوریتم هوش مصنوعی پرداخته شده است. به این منظور سه سرعت ثابت 70 ، 90 و 110 کیلومتر بر ساعت برای خودروها در نظر گرفته شده است. برای اطمینان یافتن از نتایج حل عددی، با استفاده از اندازه‌گیری دقیق مصرف سوخت یک دستگاه خودروی سواری، در برخی حالات از تست میدانی بهره گرفته شده است. نتیجه‌ی این پژوهش نشان می‌دهد که حرکت پشت سرهم خودروها با رعایت فاصله ی بهینه ی محاسبه شده کاهش 7 درصدی ضریب پسای خودروها را به دنبال خواهد داشت. نتایج پژوهش کنونی برای بزرگراه‌های اتوماتیک که فاصله‌ی ایمن بین دو خودرو می‌تواند خیلی کمتر از فاصله‌های خودروها در بزرگراه‌های متعارف باشد، کاربرد بسزایی دارد.fa_IR
dc.format.extent1531
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.11940.5224
dc.subjectضریب پساfa_IR
dc.subjectمصرف سوختfa_IR
dc.subjectحرکت پشت سرهم خودروهاfa_IR
dc.subjectفاصله‌ی طولی خودروهاfa_IR
dc.subjectبزرگراه‌های اتوماتیکfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectراهکارهای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در موتورهای درونسوزfa_IR
dc.titleبررسی عددی و تجربی تاثیر فاصله‌ی طولی دو خودرو بر مصرف سوخت و ضریب پساfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue4
dc.citation.spage893
dc.citation.epage902


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد