نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعصاری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorعادلی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorنیک اندیش, پژمانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:53Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:53Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.identifier.citationعصاری, محمدرضا, عادلی, سجاد, نیک اندیش, پژمان. (1397). تحلیل حرارتی و سیالاتی چند راهه دود موتور دیزل با در نظر گرفتن پدیده جوشش و مقایسه با نتایج تجربی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(4), 711-726. doi: 10.22060/mej.2016.786fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.786
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_786.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480178
dc.description.abstractچندراهه دود همراه با سیستم خنک کاری به طور گسترده در موتورهای دیزل که در آ نها از توربوشارژر بهره می‌گیرند، استفاده می‌شود. راهکار مناسب برای بررسی چگونگی عملکرد و عبور سیال درون چندراهه، بهره‌گیری از قوانین دینامیک سیالات محاسباتی است. بر این اساس پس از طراحی سه بعدی بدنه چندراهه و ایجاد شبکه‌بندی مناسب، با استفاده از دیدگاه جریان‌های چند فازی و با به کار بردن روش جداسازی RPI برای جوشش مادون سرد در فشار پایین، اقدام به شبیه سازی اثرات عبور جریان سیال درون چندراهه شده است. به منظور اعتبارسنجی روش مورد استفاده برای فرآیند جوشش، مقایسه نتایج به دست آمده با نتایج تجربی مورد بررسی قرار می‌گیرد. اطلاعات این پژوهش شامل توزیع دما، فشار، شیوه‌ی عبور جریان‌های داخلی و کسر حجمی بخار ایجاد شده درون چندراهه می‌باشد. نتایج حاکی از آن است که در ورودی و خروجی چندراهه، تمرکز دمایی بالایی وجود دارد و در نظر گرفتن پدیده‌ی جوشش نسبت به فرض جریان تک فاز، سبب کاهش حداکثر دمای این نواحی شده است. فشار وارده به چندراهه بیشتر از سوی گازهای احتراقی است و فشار وارده از سوی سیال خنک کن در مقابل آن قابل چشم‌پوشی است. با تحلیل نتایج، دو ناحیه به عنوان مکان‌هایی بحرانی از نظر تمرکز دمایی معرفی شدند که تطابق محل ترک ایجاد شده در نمونه ی اصلی با یکی از این نواحی، نشان دهنده صحت و کیفیت نتایج به دست آمده است.fa_IR
dc.format.extent2687
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.786
dc.subjectچندراهه دودfa_IR
dc.subjectموتور شش سیلندر دیزلfa_IR
dc.subjectپدیده جوششfa_IR
dc.subjectروش جداسازی RPIfa_IR
dc.subjectجریان های چند فازیfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleتحلیل حرارتی و سیالاتی چند راهه دود موتور دیزل با در نظر گرفتن پدیده جوشش و مقایسه با نتایج تجربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی جندی شاپور، دزفول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی جندی شاپور، دزفول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی جندی شاپور، دزفول، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue4
dc.citation.spage711
dc.citation.epage726


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد