نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرزبان شبرخوارکلایی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorبخشی جویباری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorگرجی, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:47Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:47Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.identifier.citationمرزبان شبرخوارکلایی, احسان, بخشی جویباری, محمد, گرجی, حمید. (1396). بررسی امکان تولید کاپوت تراکتور به صورت یکپارچه به روش هیدروفرمینگ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(2), 387-400. doi: 10.22060/mej.2016.796fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.796
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_796.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480172
dc.description.abstractدر این پژوهش امکان تولید یک قطعه صنعتی (کاپوت تراکتور) به روش هیدروفرمینگ و به طور یکپارچه با ورق فولادی کم کربن و ناهمسانگرد ST14، که امکان تولید آن به روش کشش عمیق سنتی امکان پذیر نبود، مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی از روش تجربی و شبیه سازی، استفاده شده است. با توجه به شکل قطعه برای تولید در روش هیدروفرمینگ دو قطعه کنار هم قرار گرفته و بعد از تولید از وسط نصف می شود. با توجه به ابعاد بزرگ قطعه به صورت مقیاس شده در ابعاد آزمایشگاهی، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده از شبیه سازی با نمونه های شکل دهی شده در آزمایشگاه مورد مقایسه و اعتبار سنجی قرار گرفتند. با هدف کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت قطعه تولیدی، ابعاد اولیه ورق با چهار مرحله به روش حساسیت بهینه سازی گردید، علاوه بر آن تاثیر مسیر فشار مختلف بر روی کیفیت قطعه تولیدی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که با استفاده از میسر فشار مناسب و بهینه سازی شکل ورق قطعه صنعتی مد نظر را در یک مرحله با کیفیت و دقت بالا تولید کرد.fa_IR
dc.format.extent2349
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.796
dc.subject"کاپوت تراکتور"fa_IR
dc.subject"هیدروفرمینگ"fa_IR
dc.subject"بهینه سازی ابعاد اولیه ورق"fa_IR
dc.subject"ناهمسانگردی"fa_IR
dc.subjectشکل دهیfa_IR
dc.titleبررسی امکان تولید کاپوت تراکتور به صورت یکپارچه به روش هیدروفرمینگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue2
dc.citation.spage387
dc.citation.epage400
nlai.contributor.orcid0000-0003-2446-7839


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد