نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorصفی زاده, میرسعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:41Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:41Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.identifier.citationسعیدی, هادی, صفی زاده, میرسعید. (1396). تشخیص عیب سایش دنده در گیربکس دمی بالگرد با کمک الگوی شناسایی نزدیکترین همسایگی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(2), 341-350. doi: 10.22060/mej.2016.780fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.780
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_780.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480167
dc.description.abstractکاربرد سیستم‌های دوار در صنایع هوایی، صنایع نیروگاهی و صنعت خودرو و بسیاری از صنایع دیگر مرسوم و متداول می‌باشد. تعمیر و نگهداری سیستم‌های دوار بر اساس منطق‌های سنتی در صنایع مختلف بسیار هزینه‌بر می‌باشد. از این‌رو عیب‌یابی هوشمند سیستم‌های مهندسی و به خصوص مکانیکی از مسائل با اهمیت و رو به رشد صنایع روز دنیا می‌باشد.<br />در این پژوهش که بر روی سیستم انتقال قدرت گیربکس 90 درجه بالگرد یا به عبارتی دم بالگرد صورت گرفته است، یک سیستم عیب‌یابی هوشمند برای عیب سایش چرخدنده در گیربکس 90 درجه یک بالگرد ارائه شده است. برای طراحی این سیستم عیب‌یابی هوشمند، یک مجموعه آزمایشی شامل گیربکس واقعی 90 درجه بالگرد به همراه شافت‌های مربوطه و شرایط تکیه‌گاهی واقعی طراحی و ساخت شده است. عیب شبیه‌سازی شده بر روی سیستم مورد نظر عیب سایش بر روی دنده پینیون ورودی می‌باشد که این عیب در سه مرحله ایجاد شده است. گیربکس در شرایط دور و بار مختلف در حالت سالم و معیوب مورد آزمایش قرار گرفت. در طراحی این سیستم عیب‌یابی هوشمند از تکنیک‌های زمانی آنالیز سیگنال، تبدیل موجک گسسته، آنالیز مولفه-های اصلی و تکنیک‌های تصمیم‌گیری خودکار نظیر روش الگوی شناسایی نزدیکترین همسایگی استفاده شده است.fa_IR
dc.format.extent1104
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.780
dc.subjectپایش وضعیت گیربکس دم بالگردfa_IR
dc.subjectعیب سایش دندهfa_IR
dc.subjectتبدیل موجک گسسته (DWT)fa_IR
dc.subjectالگوی شناسایی نزدیکترین همسایگی (KNN)fa_IR
dc.subjectآنالیز مولفه های اصلی (PCA)fa_IR
dc.subjectپایش سلامت سازه هاfa_IR
dc.subjectروشهای کنترل هوشمند و محاسبات نرمfa_IR
dc.titleتشخیص عیب سایش دنده در گیربکس دمی بالگرد با کمک الگوی شناسایی نزدیکترین همسایگیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue2
dc.citation.spage341
dc.citation.epage350


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد