نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوید چاخرلو, تاج بخشfa_IR
dc.contributor.authorاعلمی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorناصری ملکی, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:35Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:35Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.identifier.citationنوید چاخرلو, تاج بخش, اعلمی, محمدرضا, ناصری ملکی, هادی. (1396). بررسی اثر نیروی پیش بار پیچ و مهره بر T-stress در مود ترکیبی شکست. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(2), 291-298. doi: 10.22060/mej.2016.760fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.760
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_760.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480162
dc.description.abstractدر این مقاله، اثر نیروی پیش بار پیچ و مهره بر روی مقاومت شکست و فاکتور شدت تنش مؤثر و مؤلفه ی ثابت تنش ماده ی پلی متیل متاکریلات در مودهای اول، دوم و ترکیبی شکست با زوایای مختلف، به صورت تجربی-عددی بررسی شده است. آزمایش های شکست بر روی چهار گروه از نمونه ی مستطیلی دارای ترک مرکزی با نسبت طول ترک بـه عـرض نمونـه ی 0.5، انجام شده است. گستره ی کاملی از ترکیب مودها از مود اول خالص تا مود دوم خالص با قرار دادن نمونه ها در یک فیکسچر آرکان اصلاح شده، ایجاد و نیروی شکست نمونه ها در شرایط بارگذاری مختلف به وسیله ی یک دستگاه کشش استاتیکی ثبت شده است. برای بررسی سازگاری نتایج به دست آمده با نظریه های شکست مود ترکیبی مرسوم، شبیه سازی اجزای محدود آزمایش های عملی برای تعیین فاکتورهای شدت تنش و T-stress صورت گرفته است. نتایج به دست آمده بیان گر اثر مثبت نیروی پیش بار پیچ بر مقاومت شکست نمونه های مورد آزمایش در تمامی زوایای بارگذاری می باشد. نتایج، همچنین نشان دهنده ی اثر قابل توجه نیروی پیش بار در افزایش مقدار T-stress و نقش مهم این کمیت در توجیه شکست ترد نمونه ها می باشد.fa_IR
dc.format.extent2229
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.760
dc.subjectشکست مود ترکیبیfa_IR
dc.subjectفاکتور شدت تنشfa_IR
dc.subjectتنش Tfa_IR
dc.subjectنیروی پیش بار پیچfa_IR
dc.subjectفیکسچر آرکانfa_IR
dc.subjectروشهای محاسباتی و تجربی در مکانیک جامداتfa_IR
dc.subjectمکانیک شکستfa_IR
dc.titleبررسی اثر نیروی پیش بار پیچ و مهره بر T-stress در مود ترکیبی شکستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue2
dc.citation.spage291
dc.citation.epage298


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد