نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, سید عبدالمهدیfa_IR
dc.contributor.authorhajizadeh, majidfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:19Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:19Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:19Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, سید عبدالمهدی, hajizadeh, majid. (1395). بررسی تجربی پایداری شعله V شکل در یک مشعل چرخشی پیش آمیخته. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(3), 315-322. doi: 10.22060/mej.2016.619fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.619
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_619.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480146
dc.description.abstractدر این تحقیق پایداری شعله V شکل در یک مشعل چرخشی پیش آمیخته مطالعه شده است. اثر نرخ آتش (نرخ انرژی ورودی بر واحد سطح)، نسبت هم ارزی و سرعت محوری جریان مخلوط سوخت و هوا بر پایداری شعله‌ی چرخشی V شکل بررسی شده است. برای ایجاد چرخش از چرخاننده‌ای با زاویه‌ی چرخش 45 درجه در مسیر هوای ورودی استفاده شده که منجر به ایجاد یک جریان چرخشی با عدد چرخش برابر78/0 شده است. مشاهدات نشان می‌دهد که شعله‌ی چرخشی V شکل در مخلوط رقیق سوخت و هوا (1> fi) تشکیل می‌شود. با افزایش نرخ آتش، سرعت جریان مخلوط در لحظه‌ی تشکیل شعله‌ی چرخشی V مستقل از دبی جریان بوده و در محدوده‌ی m/s1 تا m/s 5 به صورت خطی نسبت به نرخ آتش افزایش می‌یابد. برخاستگی شعله نیز با افزایش نرخ آتش در سرعت جریان و نسبت هم ارزی بالاتری رخ می دهد. بررسی خاموشی شعله نشان می دهد که با افزایش سرعت مخلوط ورودی خاموشی در نسبت هم ارزی کمتر و نرخ آتش بیشتری اتفاق می افتد. بدین ترتیب محدوده پایداری شعله V با افزایش دبی جریان افزایش می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent827
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.619
dc.subjectمشعل چرخشیfa_IR
dc.subjectپایداری شعلهfa_IR
dc.subjectشعله‌ی V شکلfa_IR
dc.subjectشعله پیش‌آمیختهfa_IR
dc.subjectاحتراق و آلودگی هواfa_IR
dc.titleبررسی تجربی پایداری شعله V شکل در یک مشعل چرخشی پیش آمیختهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue3
dc.citation.spage315
dc.citation.epage322


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد