| dc.contributor.author | گشتاسبی راد, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | Eatesami renani, saied Mohsen | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:55:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:55:18Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:55:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:55:18Z | |
| dc.date.issued | 2016-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | گشتاسبی راد, ابراهیم, Eatesami renani, saied Mohsen. (1395). بررسی تجربی اثر دم H شکل روی ضرائب آئرودینامیکی یک مدل هواپیما با و بدون مخزن سوخت خارجی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(3), 305-314. doi: 10.22060/mej.2016.659 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.659 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_659.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480145 | |
| dc.description.abstract | دم یکی از ارکان اصلی هواپیماست که وظیفه تریم، پایداری و کنترل هواپیما را بر عهده دارد. تا کنون انواع مختلفی از دم طراحی و ساخته شده است که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر نوع دم علاوه بر ویژگیهای آیرودینامیکی مطلوب، باید پایداری لازم را ایجاد نموده و توانایی کنترل و تریم هواپیما را داشته باشد. آنچه در این پژوهش مطرح شده است بررسی اثرات دم H شکل بر ضرایب آیرودینامیکی هواپیما به همراه مخزن سوخت خارجی با استفاده از تستهای تونل باد میباشد. آزمایشات در تونل باد تراکم ناپذیر مرکز تحقیقات هوا فضا ساخت کارخانه ISI ایتالیا در سه عدد رینولدز 530000 ، 720000 و 800000 انجام شده است. مدل مورد استفاده در این مجموعه تست، مقیاس یک پنجم از یک نمونه هواپیمای کوچک است که امکان نصب یک فروند مخزن سوخت خارجی در زیر هر بال آن (مجموعاً دو فروند در زیر دو بال) وجود دارد. این مدل دارای سطوح کنترلی شامل رادر و الویتور با قابلیت تغییر زوایا می باشد. نتایج، تغییرات پارامترهای آئرودینامیکی و محدوده پایداری را نسبت به زاویه حمله بدون مخزن سوخت و بدون زاویه حمله و با مخزن سوخت نشان می دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1406 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.659 | |
| dc.subject | دم H شکل | fa_IR |
| dc.subject | ضرایب آیرودینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | تونل باد | fa_IR |
| dc.title | بررسی تجربی اثر دم H شکل روی ضرائب آئرودینامیکی یک مدل هواپیما با و بدون مخزن سوخت خارجی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد آیرودینامیک، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 48 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 305 | |
| dc.citation.epage | 314 | |