نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگشتاسبی راد, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorEatesami renani, saied Mohsenfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:18Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:18Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.identifier.citationگشتاسبی راد, ابراهیم, Eatesami renani, saied Mohsen. (1395). بررسی تجربی اثر دم H شکل روی ضرائب آئرودینامیکی یک مدل هواپیما با و بدون مخزن سوخت خارجی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(3), 305-314. doi: 10.22060/mej.2016.659fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.659
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_659.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480145
dc.description.abstractدم یکی از ارکان اصلی هواپیماست که وظیفه تریم، پایداری و کنترل هواپیما را بر عهده دارد. تا کنون انواع مختلفی از دم طراحی و ساخته شده است که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر نوع دم علاوه بر ویژگیهای آیرودینامیکی مطلوب، باید پایداری لازم را ایجاد نموده و توانایی کنترل و تریم هواپیما را داشته باشد. آنچه در این پژوهش مطرح شده است بررسی اثرات دم H شکل بر ضرایب آیرودینامیکی هواپیما به همراه مخزن سوخت خارجی با استفاده از تستهای تونل باد می‌باشد. آزمایشات در تونل باد تراکم ناپذیر مرکز تحقیقات هوا فضا ساخت کارخانه ISI ایتالیا در سه عدد رینولدز 530000 ، 720000 و 800000 انجام شده است. مدل مورد استفاده در این مجموعه تست، مقیاس یک پنجم از یک نمونه هواپیمای کوچک است که امکان نصب یک فروند مخزن سوخت خارجی در زیر هر بال آن (مجموعاً دو فروند در زیر دو بال) وجود دارد. این مدل دارای سطوح کنترلی شامل رادر و الویتور با قابلیت تغییر زوایا می باشد. نتایج، تغییرات پارامترهای آئرودینامیکی و محدوده پایداری را نسبت به زاویه حمله بدون مخزن سوخت و بدون زاویه حمله و با مخزن سوخت نشان می دهد.fa_IR
dc.format.extent1406
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.659
dc.subjectدم H شکلfa_IR
dc.subjectضرایب آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر دم H شکل روی ضرائب آئرودینامیکی یک مدل هواپیما با و بدون مخزن سوخت خارجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد آیرودینامیک، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، اصفهانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue3
dc.citation.spage305
dc.citation.epage314


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد