نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصیادیان, شهیدهfa_IR
dc.contributor.authorمظاهری, کیومرثfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:13Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:13Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.identifier.citationصیادیان, شهیده, مظاهری, کیومرث. (1395). کاهش تولید NOx محفظه احتراق توربین گاز با تزریق بخار به روش CLN. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(3), 247-256. doi: 10.22060/mej.2016.660fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.660
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_660.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480140
dc.description.abstractاکسید نیتروژن یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های توربین گازی است. در کار حاضر محفظه احتراق توربین گاز با هدف کاهش NOx شبیه‌سازی شده است. در اکثر کارهای تحقیقاتی و صنعتی، برای کاهش تولید NOx تزریق بخار به صورت جداگانه یا به صورت پیش‌آمیخته با هوا به محفظه احتراق انجام می‌شود. اما در روش CLN بخار به صورت پیش‌آمیخته با سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود. شبیه سازی CFD برای یک محفظه احتراق غیرپیش‌آمیخته به صورت متقارن محوری انجام شده است. در این شبیه‌سازی، در ابتدا تأثیر مدل‌های احتراق مختلف بر پیش‌بینی دما و میزان تولید NOx بررسی گردید. بر این اساس مدل EDC با توجه به این که قابلیت اعمال سینتیک‌های مختلف را دارد، برای پیش‌بینی NOx مدل مناسب‌تری است. همچنین تأثیر تزریق بخار به داخل محفظه به صورت پیش‌آمیخته با سوخت بررسی و نتایج آن با حالت بدون تزریق بخار به داخل محفظه و حالت تزریق بخار به صورت پیش‌آمیخته با هوا مقایسه شد. تزریق بخار به داخل محفظه احتراق، با افزایش دبی جرمی از طریق افزایش قطر نازل در سرعت ورودی ثابت انجام می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که تزریق بخار پیش‌آمیخته با سوخت، سبب 8/5 درصد و 7/4 درصد کاهش بیشتر به ترتیب در تولید NOx و CO نسبت به حالت تزریق بخار پیش‌آمیخته با هوا می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1441
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.660
dc.subjectمحفظه احتراق توربین گازfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectکاهش NOxfa_IR
dc.subjectتزریق بخارfa_IR
dc.subjectاحتراق و آلودگی هواfa_IR
dc.titleکاهش تولید NOx محفظه احتراق توربین گاز با تزریق بخار به روش CLNfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue3
dc.citation.spage247
dc.citation.epage256


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد