نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمولائی منش, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:49Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:49Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.identifier.citationمولائی منش, غلامرضا. (1394). بررسی پارامتری نقش عوامل مؤثر بر آسایش حرارتی و کیفیت هوای استنشاقی در یک اتاق با تهویه لایه‌ای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 47(1), 59-67. doi: 10.22060/mej.2015.463fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2015.463
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_463.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480123
dc.description.abstractدر حال حاضر جدی­ترین گزینه­ی پیش رو برای کاهش مصرف انرژیِ سیستم­های تهویه، استفاده از روش تهویه لایه­ای می­باشد. در این روش که تاکنون در برخی کشورهای پیشرفته با موفقیت امتحان شده است، بر تهویه­ی تنها لایه­ای از اتاق که سر و سینه­ی افراد در آن قرار می­گیرد، تمرکز می­شود. در این پژوهش 17 نمونه اتاق با هندسه­ی یکسان شامل یک آدامک به همراه برخی تجهیزات اداری که همگی به این روش تهویه می­گردند، به صورت عددی مدلسازی شده­اند. با محاسبه­ی چهار شاخص کمّی ارزیابی برای تمامی نمونه­ها، طی یک بررسی پارامتری نقش محل دریچه­ی خروجی، موقعیت استقرار ساکنان و موقعیت منبع آلاینده بر آسایش حرارتی و کیفیت هوای استنشاقی مورد بررسی قرار گرفته است. بدیهی است که نتایج این پژوهش می­تواند کمک شایانی به ارتقا طراحی سیستم­های تهویه مطبوع لایه­ای نماید.fa_IR
dc.format.extent1265
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2015.463
dc.subjectتهویه لایه‌ایfa_IR
dc.subjectمحل دریچه‌‌ی خروجیfa_IR
dc.subjectموقعیت استقرار ساکنانfa_IR
dc.subjectموقعیت منبع آلایندهfa_IR
dc.titleبررسی پارامتری نقش عوامل مؤثر بر آسایش حرارتی و کیفیت هوای استنشاقی در یک اتاق با تهویه لایه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume47
dc.citation.issue1
dc.citation.spage59
dc.citation.epage67


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد