نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجلیلی, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorملک جعفریان, سید مجیدfa_IR
dc.contributor.authorصفوی‌نژاد, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:46Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:46Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.identifier.citationجلیلی, فرهاد, ملک جعفریان, سید مجید, صفوی‌نژاد, علی. (1394). معرفی یک الگوریتم بهینه سازی جستجوی هارمونی اصلاح شده برای بررسی روش های معرفی کننده ی هندسه ایرفویل و بهینه سازی آیرودینامیکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 47(1), 13-31. doi: 10.22060/mej.2015.460fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2015.460
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_460.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480120
dc.description.abstractاستفاده از یک روش توصیف­کننده­ی هندسه­ی ایرفویل یکی از نیازهای اساسی برای بهینه­سازی ایرفویل­ها است. انتخاب این روش نقش بسیار مهمی در بهینه­سازی دارد، به طوری که استفاده از روشی نامناسب، نتایج ضعیفی را ارائه داده و همگرایی را به تاخیر خواهد انداخت. از این رو در کار حاضر، اصلاحی بر الگوریتم تکاملی بهینه­سازی جستجوی هارمونی انجام شده و با استفاده از آن و یک طراحی بهینه­سازی معکوس (با یک تابع هزینه غیر آیرودینامیکی)، سه روش­ متداول معرفـی­کننده­ی هندسه­ی ایرفویل (منحنی­های بزیر، روش پارسس و فرمول­های 4 رقمی ناکا) مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می­دهند که منحنی­هــای بزیر و روش پارسس دارای کارایی بالایی نسبت به فرمول­های 4 رقمی ناکا هستند. در نهایت روش پارسس به دلیل داشتن پارامتر کنترلی کمتر، به همراه الگوریتم بهینه­سازی اصلاح شده، برای بهینه­سازی هندسه­ی یک ایرفویل تحت جریان لزج و درهم، با هدف بیشینه نمودن نسبت برآ به پسا استفاده شده است. برای انجام این مهم، معادلات دو بعدی تراکم­پذیر ناویر-استوکس به همراه مدل درهم اسپالارت-آلماراس در اطراف ایرفویل حل گردیده­اند. نتایج به دست آمده نشان از توانایی بالای الگوریتم بهینه­سازی اصلاح شده به منظور ارزیابی روش­های توصیف­کننده­ی هندسه ایرفویل و بهینه­سازی آیرودینامیکی دارد.fa_IR
dc.format.extent2054
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2015.460
dc.subjectبهینه سازی آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectارزیابی روش های معرفی کننده ی هندسه ی ایرفویلfa_IR
dc.subjectالگوریتم بهینه سازی جستجوی هارمونی اصلاح شدهfa_IR
dc.subjectنسبت برآ به پساfa_IR
dc.subjectمعادلات ناویر-استوکسfa_IR
dc.titleمعرفی یک الگوریتم بهینه سازی جستجوی هارمونی اصلاح شده برای بررسی روش های معرفی کننده ی هندسه ایرفویل و بهینه سازی آیرودینامیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.citation.volume47
dc.citation.issue1
dc.citation.spage13
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد