نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورکمالی انارکی, علیfa_IR
dc.contributor.authorالوندی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:22Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:22Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:22Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.identifier.citationپورکمالی انارکی, علی, الوندی, ابراهیم. (1395). تحلیل عددی - تجربی خصوصیات ماده A356 در بارگذاری خستگی کم چرخه. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(2), 147-156. doi: 10.22060/mej.2016.552fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.552
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_552.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480102
dc.description.abstractاین مقاله با شبیه سازی خستگی کم چرخه (LCF)، به دنبال ارزیابی پارامترهای خستگی، خواهد بود که برای برآورد عمر خستگی تحت بارگذاری تک محوره مناسب است .پاسخ تنش کرنش الاستیک و پلاستیک سیکلی با استفاده از روش های پلاستیسیته تجزیه و تحلیل شد. شبیه سازی المان محدود (FE) رفتار غیر الاستیک ماده با استفاده از بسته المان محدود ABAQUS انجام شد. با استفاده از این نرم افزار المان محدود رفتار سیکلی آلیاژ A356 آلومینیم کالیبره شده است. برای تأیید تجربی، یک سری از آزمایشات خستگی کم چرخه تحت فشار کنترل شده و سیکل های کاملا معکوس شونده با استفاده از دستگاه MTS 810 سروو- هیدرولیک و با کنترولر MTS Flex Test GT در 120 و 280 درجه سانتی گراد انجام شد. مقایسه بین شبیه سازی عددی و مشاهدات تجربی نشان دهنده تطابق رضایت بخشی به معنای مهندسی است. بر اساس پاسخ سیکلی الاستیک - پلاستیک تنش-کرنش، آزمایش و شبیه سازی محاسبه شده برای دامنه کرنش های مختلف، به عنوان پارامتر آسیب خستگی شناخته شده است. ساختار سطح نمونه ها مورد بررسی قرار گرفت و تصاویری از ساختار ساختار دندریتی خاص با بازوهای دندریت ثانویه (SDAS) آنها حدود 25 میکرومتر هستند. نتایج حاصل از آزمایش های هم دما در دماهای C° 120 و 280 در سیکل ثابت شده مشاهده می شود که آلیاژ در دمای C° 120 رفتار سخت شوندگی سیکلی از خود نشان می دهد و در دمای C° 280 رفتار آن نرم شوندگی سیکلی است.fa_IR
dc.format.extent2839
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.552
dc.subjectخستگی کم چرخهfa_IR
dc.subjectآلیاژ A356 آلومینیمfa_IR
dc.subjectتجزیه و تحلیل المان محدودfa_IR
dc.subjectتحلیل خزش و خستگیfa_IR
dc.titleتحلیل عددی - تجربی خصوصیات ماده A356 در بارگذاری خستگی کم چرخهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، رشته مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی4fa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue2
dc.citation.spage147
dc.citation.epage156


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد