نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعرفت, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorEsmaili, Arashfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:06Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:06Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.identifier.citationمعرفت, مهدی, Esmaili, Arash. (1393). تحلیل انتقال حرارت ترکیبی هدایت-تابش در عایق‌های چندلایه. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 46(1), 47-56. doi: 10.22060/mej.2014.341fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2014.341
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_341.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480086
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر مدل‌سازی انتقال حرارت ترکیبی هدایت-تابش در عایق چندلایه انجام‌شده‌است. معادلات حاکم حل دقیق ندارند. بنابراین از حل عددی به همراه حل‌های تقریبی استفاده شدهاست. معادلات حاکم اصلی شامل معادله‌ی انرژی و معادلات دوشار می‌باشند، که به‌ترتیب با استفاده از روش‌های حجم‌محدود و اختلاف‌محدود گسسته‌سازی شده‌اند. حل عددی ابتدا با حل اوزیسیک و سپس با داده‌های منتشرشده‌ی تجربی صحت‌سنجی شدهاست. با استفاده از حل پایا، شار حرارتی و رسانش حرارتی معادل و با استفاده از حل بی‌بعد توزیع دمای بی‌بعد درحالت پایا و نسبت شار‌های بی‌بعد تابشی و هدایتی در طول نمونه به‌دست آمدهاست. در مجاورت مرز گرم شار تابشی غالب است، بنابراین پیشنهاد شدهاست، بازتاباننده‌ها نزدیک به مرز گرم قرار گیرند. برای اختلاف دماهای کم، هدایت غالب است، بنابراین وجود بازتاباننده‌ها در عایق، در رسانش معادل تاثیرگذار نیست.fa_IR
dc.format.extent1297
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2014.341
dc.subjectعایق چندلایهfa_IR
dc.subjectرسانش حرارتیfa_IR
dc.subjectسیستم حفاظت حرارتیfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت ‌ترکیبیfa_IR
dc.titleتحلیل انتقال حرارت ترکیبی هدایت-تابش در عایق‌های چندلایهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume46
dc.citation.issue1
dc.citation.spage47
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد