نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, داودfa_IR
dc.contributor.authorمعطر حسینی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorفاضل زرندی, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:53:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:53:33Z
dc.date.available1399-08-20T21:53:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:53:33Z
dc.date.issued2009-08-23en_US
dc.date.issued1388-06-01fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, داود, معطر حسینی, سید محمد, فاضل زرندی, محمد حسین. (1388). تعیین سیاست هماهنگ تولید و سفارش در زنجیره ای شامل یک خریدار و یک فروشنده با تقاضای تصادفی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 41(1), 77-86. doi: 10.22060/mej.2009.259fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2009.259
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_259.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480051
dc.description.abstractهماهنگ سازی، یکی از ارکان مهم در مدیریت یک زنجیره تامین به منظور افزایش توان رقابتی، برای باقی ماندن در بازار می­باشد. هماهنگ سازی بر اساس مذاکره برای تدارک و تولید در زنجیره خریدار- فروشنده، از مباحث مورد توجه تحقیقاتی به خصوص در سیستمهای نوین می­باشد. روش­های مختلفی همچون تخفیف، کمینه سازی متغیرهای تابع هایی که هزینه­های کل زنجیره رادر بر گرفته­اند و مواردی از این نوع توسعه داده شده است. در این مقاله، مدلهای ریاضی جهت مدلسازی تصمیمات مستقل و توام اعضاء زنجیره­ای شامل یک خریدار و یک فروشنده به منظور تعیین اندازه اقتصادی سفارش و تولید با تقاضای تصادفی ارائه شده است. مقاله حاضر، به دنبال گسترش سازوکاری جهت مذاکره و انتخاب بهترین تصمیم از بین تصمیمات خلق شده در طی فرایند تصمیم گیری است. روش پیشنهادی بر اساس سازوکار تخفیف می­باشد و مدلهای خلق و ارزیابی پیشنهاد به منظور مذاکره بین اعضاء زنجیره برای هر یک از آنها تشریح شده است. همچنین نتایج عددی ارائه شده، بیانگر عملکرد موثر مدل و سازوکار هماهنگ سازی با توجه به تغییر در پارامترهای تصمیم گیری است.fa_IR
dc.format.extent535
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2009.259
dc.subjectزنجیره تامینfa_IR
dc.subjectهماهنگ سازیfa_IR
dc.subjectیک خریدار-یک فروشندهfa_IR
dc.subjectتدارک-تولیدfa_IR
dc.subjectتقاضای تصادفیfa_IR
dc.subjectسازوکار تخفیفfa_IR
dc.titleتعیین سیاست هماهنگ تولید و سفارش در زنجیره ای شامل یک خریدار و یک فروشنده با تقاضای تصادفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.citation.volume41
dc.citation.issue1
dc.citation.spage77
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد