نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرسایی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorحقیقت, حشمت الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:53:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:53:32Z
dc.date.available1399-08-20T21:53:32Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:53:32Z
dc.date.issued2009-08-23en_US
dc.date.issued1388-06-01fa_IR
dc.identifier.citationرسایی, سجاد, حقیقت, حشمت اله. (1388). مدلسازی هندسی، تحلیل کرانه فوقانی و شبیه سازی جریان فلز در فورجینگ دقیق چرخ دنده های ساده. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 41(1), 67-75. doi: 10.22060/mej.2009.258fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2009.258
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_258.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480050
dc.description.abstract<br />این مقاله به تشریح مدلسازی پارامتریک چرخ دنده ساده، اجزاء قالب فورجینگ دقیق آن و تخمین نیروی شکل دهی به روش کرانه فوقانی می­پردازد. با وارد کردن مشخصات هندسی چرخ دنده ساده شامل مدول، تعداد دندانه، زاویه فشار، عرض چرخ دنده و شعاع سوراخ داخلی به برنامه کامپیوتری نوشته شده به زبان Visual Basic، مدل توپر آن در محیط نرم افزارSolidWorks ایجاد می­شود. پس از آن ابعاد بیلت و اجزاء قالب فورجینگ دقیق به طور خودکار طراحی شده و مدل سه بعدی آنها ایجاد می­شوند.برای تحلیل کرانه فوقانی یک نیم دندانه با پروفیل اینولوت مد نظر قرار گرفته و منطقه تغییر شکل به شش ناحیه تقسیم شده است. با استفاده از میدان سرعت جدیدی که در این مقاله ارایه شده و در آن پدیده بشکه­ای شدن دندانه لحاظ شده منحنی تغییرات نیروی شکل دهی بر حسب درصد کاهش ارتفاع بیلت با استفاده از برنامه کامپیوتری نوشته شده به زبان MATLAB  بدست آمده است. در انتها نیز نتایج حاصل از تحلیل کرانه فوقانی با نتایج بدست آمده از شبیه سازی به روش حجم محدود (نرم افزار SuperForge) و همچنین نتایج تئوری و آزمایشهای انجام شده توسط سایر محققین مقایسه شده­اند.fa_IR
dc.format.extent643
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2009.258
dc.subjectفورجینگ دقیق- چرخ دنده ساده- مدلسازی هندسی- کرانه فوقانی- بشکه‌ای شدن- حجم محدودfa_IR
dc.titleمدلسازی هندسی، تحلیل کرانه فوقانی و شبیه سازی جریان فلز در فورجینگ دقیق چرخ دنده های سادهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه رازی کرمانشاه:fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.citation.volume41
dc.citation.issue1
dc.citation.spage67
dc.citation.epage75


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد