نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقارلقی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorکاکایی, امیر حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:52:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:52:05Z
dc.date.available1399-08-20T21:52:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:52:05Z
dc.date.issued2011-07-23en_US
dc.date.issued1390-05-01fa_IR
dc.identifier.citationقارلقی, جواد, کاکایی, امیر حسن. (1390). تحلیل ترمو مکانیکی پیستون موتور SI با استفاده از مدل ساده دمای دیواره. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 43(1), 19-30. doi: 10.22060/mej.2011.57fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2011.57
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_57.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480009
dc.description.abstractتحلیل حرارتی و محاسبه توزیع دما در پیستون برای کنترل تنش­های حرارتی و تغییر شکل­ها در محدوده مجاز، اهمیت دارد. در این تحقیق ابتدا انتقال حرارت در پیستون موتور احتراق جرقه­ای محاسبه شده، سپس با تعیین شرایط مرزی حرارتی و مکانیکی و اعمال آنها، تحلیل تنش پیستون با استفاده از روش اجزا محدود انجام شده است. برای محاسبه انتقال حرارت، از یک مدل مقاومتی ساده برای تعیین دمای دیواره­ها استفاده شده، بدین ترتیب که برای هر یک از دیواره­ها یعنی پیستون، سیلندر و سرسیلندر، یک دمای مجهول در نظر گرفته شده و معادلات انتقال حرارت مربوطه با مدل احتراق دو ناحیه­ای به صورت همزمان حل شده است. مجموعه این عملیات به وسیله کدی که در نرم افزار MATLAB نوشته شده، انجام شده و درستی نتایج با داده­های تجربی موتور EF7.TC مقایسه شده است. برای محاسبه تنش­های حرارتی و مکانیکی و مقایسه آنها با هم، نتایج بدست آمده از قسمت قبل برازش منحنی شده و توسط نرم­افزار ANSYS فراخوانی و بر پیستون اعمال شده است. برای بررسی درستی نتایج، نتایج شبیه­سازی با نمونه­های واقعی پیستون آسیب دیده مقایسه شده و نشان داده شده که نواحی بحرانی مشخص شده، برابری خوبی با نواحی شکست در نمونه­های واقعی دارد.fa_IR
dc.format.extent808
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2011.57
dc.subject: پیستون موتورfa_IR
dc.subjectمدل دو ناحیه ای احتراقfa_IR
dc.subjectتحلیل تنشfa_IR
dc.subjectخستگی حرارتیfa_IR
dc.subjectخستگی مکانیکیfa_IR
dc.titleتحلیل ترمو مکانیکی پیستون موتور SI با استفاده از مدل ساده دمای دیوارهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول و کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناس فنی شرکت ایران خودرو،fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت اfa_IR
dc.citation.volume43
dc.citation.issue1
dc.citation.spage19
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد