نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملکوتی خواه, حامدfa_IR
dc.contributor.authorموسوی مشهدی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorگل شاه, آرشfa_IR
dc.contributor.authorمحمد پور, امیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:52:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:52:02Z
dc.date.available1399-08-20T21:52:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:52:02Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.identifier.citationملکوتی خواه, حامد, موسوی مشهدی, محمود, گل شاه, آرش, محمد پور, امید. (1391). طراحی و ساخت جاذب دینامیکی برای کاهش صدای یک هواپیمای توربوپراپ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 44(1), 91-99. doi: 10.22060/mej.2012.54fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2012.54
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_54.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480006
dc.description.abstractصدای حاصل از موتور که از راه سازه و بدنه به داخل هواپیما نفوذ می‌نماید یکی از مشکلات جدی برای طراحان هواپیماهای توربوپراپ به‌شمار می‌رود. چرخش ملخ‌های موتور، منبع اصلی صدا در این نوع هواپیماها هستند. این صدا‌ها بدنه هواپیما را به ارتعاش در می‌آورند. به دلیل فرکانس پایین صدای حاصل از ملخ، کاهش سر و صدای ایجاد شده در داخل هواپیما توسط مستهلک کننده‌هایی همچون لاستیک، ویسکوالاستیک و سایر جاذب‌های غیر دینامیکی امکان‌پذیر نیست. در این مقاله طراحی جاذب دینامیکی برای نصب، روی بدنه برای جذب ارتعاش و استهلاک انرژی صوت در سازه هواپیما که مسیر انتقال ارتعاش و صوت است، مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا روابط تئوری برای طراحی جاذب‌های دینامیکی قابل تنظیم استخراج شده، سپس طرح اجزاء محدود جاذب، با استفاده از نرم‌افزار انسیستحلیل شده و در پایان، ساخت و آزمایش آن برای هواپیمای توربوپراپ آنتونف 140 انجام شده است.fa_IR
dc.format.extent721
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2012.54
dc.subjectجاذب دینامیکی قابل تنظیمfa_IR
dc.subjectهواپیمای توربوپراپfa_IR
dc.subjectکاهش صداfa_IR
dc.subjectکاهش ارتعاشfa_IR
dc.subjectالمان محدودfa_IR
dc.titleطراحی و ساخت جاذب دینامیکی برای کاهش صدای یک هواپیمای توربوپراپfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول و کارشناس ارشد مکانیک، دانشکده مکانیک دانشگاه تهران/ هواپیماسازی ایران؛fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مکانیک دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مکانیک، دانکشده مکانیک دانشگاه آزاد خمینی شهر/ هواپیماسازی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس مکانیک، دانشکده مکانیک دانشگاه اهواز/ هواپیماسازی ایرانfa_IR
dc.citation.volume44
dc.citation.issue1
dc.citation.spage91
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد