نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباشی شهابی, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorنیازمند, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorمدرس رضوی, سید محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:51:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:51:55Z
dc.date.available1399-08-20T21:51:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:51:55Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.identifier.citationباشی شهابی, پیمان, نیازمند, حمید, مدرس رضوی, سید محمدرضا. (1391). مطالعه عوامل موثر بر توزیع گازهای برگشتی و رخنه‌ای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF7. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 44(1), 21-33. doi: 10.22060/mej.2012.48fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2012.48
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_48.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480000
dc.description.abstractروند رو به افزایش آلودگی محیط زیست و قوانین سختگیرانه‌، شرکت‌های خودروسازی را مجبور به تولید محصولاتی با آلاینگی کمتر می‌نماید. در این راستا تخلیه گازهای رخنه‌ای تولید شده در موتور خودروها به محیط ممنوع شده است. امروزه راهکار مورد استفاده، بازگرداندن این گازها به محفظه احتراق و سوزاندن آن‌ها است. از سوی دیگر استفاده از روش بازگردانی دود برای کاهش اکسیدهای ازت در موتورهای احتراق داخلی مفید بوده است. در هر دو روش، توزیع غیر یکنواخت گازهای بازگردانده شده بین راهگاه‌های چندراهه ورودی، منجر به کاهش چشمگیر توان و افزایش آلاینده‌های موتور خواهد شد. علاوه‌بر موقعیت تزریق که نقش تعیین‌کننده‌ای در چگونگی توزیع گازهای تزریق شده دارد، به نظر می‌رسد که عواملی مانند دور موتور، سرعت و زاویه تزریق بر چگونگی توزیع گازها اثربخش باشند. در این تحقیق عددی اثر این عوامل بر توزیع دود یا گازهای رخنه‌ای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF7 مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که زاویه تزریق کم‌ترین و دور موتور بیش‌ترین اثر را بر توزیع دود یا گازهای رخنه‌ای تزریق شده به منیفولد دارند.fa_IR
dc.format.extent908
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2012.48
dc.subject: گازهای برگشتیfa_IR
dc.subjectگازهای رخنه‌ایfa_IR
dc.subjectزاویه تزریقfa_IR
dc.subjectسرعت تزریقfa_IR
dc.subjectدور موتورfa_IR
dc.subjectغیریکنواختیfa_IR
dc.titleمطالعه عوامل موثر بر توزیع گازهای برگشتی و رخنه‌ای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF7fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول و دانشجوی دکتری، گروه مکانیک، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume44
dc.citation.issue1
dc.citation.spage21
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد