| dc.contributor.author | باشی شهابی, پیمان | fa_IR |
| dc.contributor.author | نیازمند, حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | مدرس رضوی, سید محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:51:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:51:55Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:51:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:51:55Z | |
| dc.date.issued | 2012-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-06-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | باشی شهابی, پیمان, نیازمند, حمید, مدرس رضوی, سید محمدرضا. (1391). مطالعه عوامل موثر بر توزیع گازهای برگشتی و رخنهای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF7. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 44(1), 21-33. doi: 10.22060/mej.2012.48 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2012.48 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_48.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480000 | |
| dc.description.abstract | روند رو به افزایش آلودگی محیط زیست و قوانین سختگیرانه، شرکتهای خودروسازی را مجبور به تولید محصولاتی با آلاینگی کمتر مینماید. در این راستا تخلیه گازهای رخنهای تولید شده در موتور خودروها به محیط ممنوع شده است. امروزه راهکار مورد استفاده، بازگرداندن این گازها به محفظه احتراق و سوزاندن آنها است. از سوی دیگر استفاده از روش بازگردانی دود برای کاهش اکسیدهای ازت در موتورهای احتراق داخلی مفید بوده است. در هر دو روش، توزیع غیر یکنواخت گازهای بازگردانده شده بین راهگاههای چندراهه ورودی، منجر به کاهش چشمگیر توان و افزایش آلایندههای موتور خواهد شد. علاوهبر موقعیت تزریق که نقش تعیینکنندهای در چگونگی توزیع گازهای تزریق شده دارد، به نظر میرسد که عواملی مانند دور موتور، سرعت و زاویه تزریق بر چگونگی توزیع گازها اثربخش باشند. در این تحقیق عددی اثر این عوامل بر توزیع دود یا گازهای رخنهای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF7 مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که زاویه تزریق کمترین و دور موتور بیشترین اثر را بر توزیع دود یا گازهای رخنهای تزریق شده به منیفولد دارند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 908 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2012.48 | |
| dc.subject | : گازهای برگشتی | fa_IR |
| dc.subject | گازهای رخنهای | fa_IR |
| dc.subject | زاویه تزریق | fa_IR |
| dc.subject | سرعت تزریق | fa_IR |
| dc.subject | دور موتور | fa_IR |
| dc.subject | غیریکنواختی | fa_IR |
| dc.title | مطالعه عوامل موثر بر توزیع گازهای برگشتی و رخنهای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF7 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده مسئول و دانشجوی دکتری، گروه مکانیک، دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 44 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 21 | |
| dc.citation.epage | 33 | |