نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرمی محمدی, نداfa_IR
dc.contributor.authorآزادی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorجزایری, سیدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:51:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:51:49Z
dc.date.available1399-08-20T21:51:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:51:49Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.identifier.citationکرمی محمدی, ندا, آزادی, شهرام, جزایری, سیدعلی. (1391). الگوریتم کنترل خودرو برای سامانه کروز کنترل تطبیقی در ترافیک شهری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 44(2), 83-91. doi: 10.22060/mej.2013.34fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2013.34
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_34.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/479993
dc.description.abstractبرای کنترل سرعت خودرو در بزرگراه­ها و فاصله خودرو در ترافیک شهری، قوانین کنترل دینامیک طولی خودرو برای یک خودروی سواری پیشنهاد داده شده است. در این مقاله معادلات دینامیک غیرخطی و کاملی از دینامیک طولی یک خودرو شامل موتور و سامانه انتقال حرکت آورده شده است. هم‌چنین کنترلر دارای دو حلقه داخلی و خارجی است. کنترلر حلقه داخلی شامل دو کنترلر مجزا برای کنترل گشتاور موتور و گشتاور ترمز است که نقش آن ردیابی شتاب مطلوب بدست آمده توسط کنترلر حلقه خارجی با استفاده از کنترل گشتاور موتور، ترمز و کلیدزنی بین آن دو است. کنترلر حلقه خارجی شامل دو الگوریتم کنترل سرعت و کنترل فاصله است و نقش آن تولید پروفیل شتاب مطلوب است که با ردیابی آن توسط خودرو، کنترل فاصله و سرعت خودرو انجام می‌شود. در این مقاله پروفیل شتاب مطلوب به خوبی از حل مسأله کنترل بهینه خطی بدست آمده است. استفاده از این کنترلر دو لایه به همراه یک الگوی کامل خودرو باعث افزایش دقت کار نسبت به کارهای قبلی شده است، هم‌چنین در طراحی این کنترلر به عوامل راحتی و امنیت سرنشینان توجه شده است. نشان داده شده است که عملکرد کنترلر سرعت و فاصله خودرو در موقعیت‌‌های مختلف به صورت رضایت بخشی پاسخ داده است.fa_IR
dc.format.extent590
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2013.34
dc.subject: کروز کنترل خودروfa_IR
dc.subjectالگوی مقدار متوسط موتور اشتعال جرقه‌ایfa_IR
dc.subjectدریچه گازfa_IR
dc.subjectترمزfa_IR
dc.subjectکنترل بهینه خطیfa_IR
dc.titleالگوریتم کنترل خودرو برای سامانه کروز کنترل تطبیقی در ترافیک شهریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول و کارشناسی ارشد، دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume44
dc.citation.issue2
dc.citation.spage83
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد