| dc.contributor.author | فیروزی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | جزایری, سید علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:51:41Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:51:42Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:51:41Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:51:42Z | |
| dc.date.issued | 2013-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-06-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فیروزی, علی, جزایری, سید علی. (1392). شبیهسازی چرخه ی بستهی موتور دیزل پاشش مستقیم به کمک یک روش احتراقی 6 ناحیهای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 45(1), 109-123. doi: 10.22060/mej.2013.10 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2013.10 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_10.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/479985 | |
| dc.description.abstract | در این مطالعه با استفاده از یک مدل 6 ناحیهای توسعه دادهشده به شبیهسازی چرخهی بستهی موتور دیزل پاشش مستقیم در مراحل تراکم، پاشش سوخت، احتراق و انبساط پرداخته شدهاست. به دلیل ماهیت شبهابعادی این مدل از امکان اتصال آن به مدلهای آلایندگی نیز سود برده شده و در محدودهی وسیعی از شرایط عملکردی، پیشبینیهایی نیز برای مقادیر دوده و NO خروجی از موتور ارائه شدهاست. این مدل با تفکیک محفظهی احتراق به 6 ناحیهی متفاوت، اطلاعات محلی مطلوبی همچون دما، نسبت همارزی و ترکیب شیمیایی را در هر ناحیه بهدست میدهد. مدل 6 ناحیهای حاضر بر مبنای مدل مفهومی دک و با فرضیات بارباو میبوم گسترش یافته و برای هندسهی اسپری، نفوذ هوا به اسپری و پیشروی اسپری از مدلهای سایبرس بهره گرفتهاست. برای محاسبهی آلایندهی NO، علاوه بر یک مدل تعادلی از مدل سینتیکی زلدویچ توسعه یافته استفاده شدهاست. <br />برای بررسی درستی کارکرد مدلهای گفتهشده از چهار موتور مختلف در محدودهی عملکردی وسیعی استفاده شده و تغییرات زمان پاشش، نرخ EGR و پاشش دومرحلهای بررسی شدهاست. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1083 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2013.10 | |
| dc.subject | دیزل | fa_IR |
| dc.subject | احتراق | fa_IR |
| dc.subject | آلایندگی | fa_IR |
| dc.subject | مدل شبهابعادی | fa_IR |
| dc.subject | دوده | fa_IR |
| dc.subject | اکسید نیتروژن | fa_IR |
| dc.title | شبیهسازی چرخه ی بستهی موتور دیزل پاشش مستقیم به کمک یک روش احتراقی 6 ناحیهای | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 45 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 109 | |
| dc.citation.epage | 123 | |