نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفیروزی, علیfa_IR
dc.contributor.authorجزایری, سید علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:51:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:51:42Z
dc.date.available1399-08-20T21:51:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:51:42Z
dc.date.issued2013-08-23en_US
dc.date.issued1392-06-01fa_IR
dc.identifier.citationفیروزی, علی, جزایری, سید علی. (1392). شبیه‌سازی چرخه ی بسته‌ی موتور دیزل پاشش مستقیم به کمک یک روش احتراقی 6 ناحیه‌ای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 45(1), 109-123. doi: 10.22060/mej.2013.10fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2013.10
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_10.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/479985
dc.description.abstractدر این مطالعه با استفاده از یک مدل 6 ناحیه‌ای توسعه داده‌شده به شبیه‌سازی چرخه­ی بسته‌ی موتور دیزل پاشش مستقیم در مراحل تراکم، پاشش سوخت، احتراق و انبساط پرداخته شده‌است. به دلیل ماهیت شبه‌ابعادی این مدل از امکان اتصال آن به مدل‌های آلایندگی نیز سود برده شده و در محدوده‌ی وسیعی از شرایط عملکردی، پیش‌بینی‌هایی نیز برای مقادیر دوده و NO خروجی از موتور ارائه شده‌است. این مدل با تفکیک محفظه‌ی احتراق به 6 ناحیه‌ی متفاوت، اطلاعات محلی مطلوبی همچون دما، نسبت هم‌ارزی و ترکیب شیمیایی را در هر ناحیه به‌دست می‌دهد. مدل 6 ناحیه‌ای حاضر بر مبنای مدل مفهومی دک و با فرضیات بارباو میبوم گسترش یافته و برای هندسه‌ی اسپری، نفوذ هوا به اسپری و پیشروی اسپری از مدل‌های سایبرس بهره گرفته‌است. برای محاسبه‌ی آلاینده‌ی NO، علاوه بر یک مدل تعادلی از مدل سینتیکی زلدویچ توسعه یافته استفاده شده‌است. <br />برای بررسی درستی کارکرد مدل‌های گفته­شده از چهار موتور مختلف در محدوده‌ی عملکردی وسیعی استفاده شده و تغییرات زمان پاشش، نرخ EGR و پاشش دو‌مرحله‌ای بررسی شده‌است.fa_IR
dc.format.extent1083
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2013.10
dc.subjectدیزلfa_IR
dc.subjectاحتراقfa_IR
dc.subjectآلایندگیfa_IR
dc.subjectمدل شبه‌ابعادیfa_IR
dc.subjectدودهfa_IR
dc.subjectاکسید ‌نیتروژنfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی چرخه ی بسته‌ی موتور دیزل پاشش مستقیم به کمک یک روش احتراقی 6 ناحیه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume45
dc.citation.issue1
dc.citation.spage109
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد