• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران
    • دوره 35, شماره 244
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران
    • دوره 35, شماره 244
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی محیط آموزشی بالینی از دیدگاه دستیاران مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ساری با استفاده از الگوی DREEM

    (ندگان)پدیدآور
    شکرریز فومنی, رامینپیوندی, سالومهمحمدعلیزاده, پژمانمرادی, سیاوشعمویی, فتانهاسماعیلی, هدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    654.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي-کامل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
     سابقه و هدف: حرفه‌ای شدن در پزشکی، به کیفیت آموزش در محیط‌های بالینی بستگی دارد. از آن‌جا که دستیاران، دریافت کنندگان خدمات آموزشی و یکی از منابع شناسایی مشکلات آموزش بالینی هستند، می‌توانند در خصوص کیفیت آموزش بالینی، مورد مشورت قرار گیرند. لذا این مطالعه با هدف ارزیابی ادراک از محیط آموزشی از دیدگاه دستیاران تخصصی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری انجام شد. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی- مقطعی در مرکز آموزشی امام خمینی (ره) ساری در سال 1402 بر روی 135 دستیار تخصصی از طریق سرشماری انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه استاندارد DREEM و با مقیاس لیکرت از کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم انجام شد. برای آنالیز داده‌ها از آزمون‌‌های آماری تی تست، من ویتنی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده و تمامی آنالیزها توسط نرم افزار آماری SPSS انجام پذیرفت. یافته‌ها: از 135 دستیار، 84 نفر مونث (2/62 درصد) و 51 نفر آن‌ها مذکر (8/37 درصد) بودند. نتایج نشان داد که 4 متغیر نمره کل پرسشنامه، نمره درک دانشجویان از یادگیری، نمره درک دانشجویان از جو آموزشی و نمره درک دانشجویان از اساتید از توزیع نرمال و 2 متغیر نمره خود ادراک تحصیلی دانشجویان و نمره خود ادراک اجتماعی دانشجویان از توزیعی غیر از توزیع نرمال برخوردار بودند (05/0
    کلید واژگان
    آموزش
    محیط بالینی
    ارزیابی
    الگوی DREEM
    دستیاران
    آموزش پزشكی

    شماره نشریه
    244
    تاریخ نشر
    2025-05-01
    1404-02-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مازندران
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، گروه داخلی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
    استادیار، گروه زنان و زایمان، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
    کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ره ساری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران
    دانشیار، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران .
    استادیار، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران .
    کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ره ساری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران

    شاپا
    1735-9260
    1735-9279
    URI
    http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-21120-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1167126

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب