نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرمضانی ولوجردی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorاشراقی, حمزهfa_IR
dc.contributor.authorمانی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1404-02-11T08:02:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-05-01T08:02:25Z
dc.date.available1404-02-11T08:02:25Zfa_IR
dc.date.available2025-05-01T08:02:25Z
dc.date.issued2025-01-20en_US
dc.date.issued1403-11-01fa_IR
dc.date.submitted2024-11-27en_US
dc.date.submitted1403-09-07fa_IR
dc.identifier.citationرمضانی ولوجردی, مجتبی, اشراقی, حمزه, مانی, محمود. (1403). مطالعه تجربی اثر سرعت جریان بر مشخصه‌های آیرودینامیکی بال‌زن با بال انعطاف‌پذیر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 56(11), 2-2. doi: 10.22060/mej.2025.23692.7800fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2025.23692.7800
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5696.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1162002
dc.description.abstractدر این پژوهش اثر سرعت جریان بر مشخصه‌های آیرودینامیکی بال‌زن با بال انعطاف‌پذیر در زوایای حمله مختلف با استفاده از آزمون تجربی در تونل باد مادون صوت مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور، مدل بال‌زن در سکوی آزمون نصب‌شده و با تغییر مؤلفه‌های جریان و زاویه حمله، نیروهای افقی و عمودی –معادل نیروهای پیشران و برآ- اندازه‌گیری و ثبت گردیده است. آزمایش‌ها در اعداد رینولدز 42000 تا 170000 که محدوده پرواز برای پرندگان طبیعی با ابعاد نزدیک به کبوتر است انجام شده است. فرکانس بال‌زدن نیز از 0 تا 6 هرتز مورد بررسی قرار گرفته است تا فرکانس بال‌زدن پرندگان طبیعی را در برگیرد. مدل آزمون از دو بخش صلب (در ریشه) و انعطاف‌پذیر (در نوک) تشکیل شده و حرکت نوسانی بال‌زدن در آن توسط سامانه الکترومکانیکی تامین شده است. نتایج می‌دهد که بیشینه نیروی پیشران در زاویه حمله 3 درجه حاصل شده است. همچنین انعطاف‎پذیری بال سبب شده است تا با افزایش سرعت اختلاف فشار دینامیکی جریان سبب تغییر شکل بال و در نهایت کاهش ضریب برآی بال شود .همچنین ساختار جریان از زاویه حمله 9 درجه به بعد به گونه‌ای است که توانایی تولید نیروی پیشران نداشته است.fa_IR
dc.format.extent1348
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2025.23692.7800
dc.subjectبال‌زنfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectروش تجربیfa_IR
dc.subjectسرعت جریانfa_IR
dc.subjectانعطاف‌پذیریfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectمکانیک سیالات تجربی و مشاهده جریانfa_IR
dc.titleمطالعه تجربی اثر سرعت جریان بر مشخصه‌های آیرودینامیکی بال‌زن با بال انعطاف‌پذیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا-دانشگاه صنعتی امیرکبیر-تهران-ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی امیرکبیر*دانشکده مهندسی هوافضاfa_IR
dc.citation.volume56
dc.citation.issue11
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2
nlai.contributor.orcid0009-0001-0146-4945
nlai.contributor.orcid0009-0003-2354-0544


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد