نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسین زاده, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorنمدی, فریدهfa_IR
dc.contributor.authorاکبرنژاد, نبیfa_IR
dc.contributor.authorزینالی, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorزارعی پور, مرادعلیfa_IR
dc.date.accessioned1404-02-11T07:37:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-05-01T07:37:14Z
dc.date.available1404-02-11T07:37:14Zfa_IR
dc.date.available2025-05-01T07:37:14Z
dc.date.issued2025-03-01en_US
dc.date.issued1403-12-11fa_IR
dc.identifier.citationحسین زاده, فاطمه, نمدی, فریده, اکبرنژاد, نبی, زینالی, اسماعیل, زارعی پور, مرادعلی. (1403). وضعیت سلامت معنوی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان ایرانی: مطالعه مرور سیستماتیک. نشریه پرستاری ایران, 38, 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-3838-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1161227
dc.description.abstractزمینه و هدف: سلامت معنوی به عنوان یک مؤلفه کلیدی در بهبود کیفیت زندگی و سلامت دانشجویان شناخته شده است. این مطالعه مرور سیستماتیک با هدف بررسی وضعیت سلامت معنوی در دانشجویان ایرانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی انجام شده است. روش بررسی: برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز، جستجویی در متون فارسی و انگلیسی در پایگاه‌های Web of Science, Scopus, PubMed, Google Scholar, SID, و MagIran بین سال‌های 2000 تا 2024 انجام شد. جستجوی مقالات با استفاده از کلیدواژه‌های سلامت معنوی، بهزیستی معنوی، عملکرد تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، موفقیت تحصیلی، دانشجویان و ایران صورت گرفت. انتخاب مطالعات مرتبط ،حذف مطالعات تکراری و بررسی عنوان، چکیده و متن کامل مقالات انجام شد. یافته‌ها: پس از غربالگری مطالعات، 13 مقاله شرایط ورود به مطالعه را داشتند. نتایج نشان داد که بیشتر دانشجویان از سطح سلامت معنوی متوسطی برخوردار بودند. علاوه بر این، در بیشتر مطالعات بین سلامت معنوی و عملکرد تحصیلی ارتباط مثبت معناداری مشاهده شد. همچنین، دانشجویانی که از سلامت معنوی بالاتری برخوردار بودند، عملکرد تحصیلی بهتری داشتند. نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تمرکز بر سلامت معنوی می‌تواند به عنوان یک رویکرد مؤثر برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان ایرانی در نظر گرفته شود. پیشنهاد می‌شود که برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای دانشگاه‌ها تمرکز ویژه‌ای بر ارتقاء سلامت معنوی دانشجویان داشته باشند.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectسلامت معنویfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectمرور سیستماتیکfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleوضعیت سلامت معنوی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان ایرانی: مطالعه مرور سیستماتیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمروريfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اتاق عمل، دانشکده علوم پزشکی خوی، خوی، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی پرستاری، دانشکده علوم پزشکی خوی ، خوی، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پایه، دانشکده علوم پزشکی خوی ، خوی، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی خوی ، خوی ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume38
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد