• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل موثر در استفاده از یادگیری الکترونیکی توسط اعضای هیات علمی بر اساس تئوری عمل منطقی

    (ندگان)پدیدآور
    گلابگیران, زینب ساداتحسینی, سید مسعودعمادزاده, علیتاتاری, فرین
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: در چند سال اخیر و به­ویژه با شروع همه­گیری کووید 19، افزایش دسترسی به آموزش از راه دور در هر زمان و مکانی با صرفه­­جویی در هزینه­های آن و بهبود مهارت های فنی در استفاده از تکنولوژی و ابزارها باعث شد تا شیوه آموزش یادگیری الکترونیکی افزایش بی‌سابقه­ ای بیابد. هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر در استفاده از یادگیری الکترونیکی براساس تئوری عمل ­منطقی می­­باشد. این تئوری یکی از بهترین مدل­­ها برای تئوری­­هایی است که در ارتباط با نگرش، رفتار و الگوهای روان­شناختی پایه­­گذاری شده ­است که بیان­ میکند مهم­ترین تعیین کننده رفتار فرد، قصد رفتاری است. روش: پژوهش از نوع توصیفی می­باشد که جامعه آماری آن را 39 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور تشکیل داده­­اند. ابزار گرداوری داده­­ها پرسش­نامه­ محقق‌ساخته بود. یافته‎ها: نتایج حاصل از تحقیق نشان­داد بین ابعاد نگرش، هنجارهای انتزاعی، قصد رفتاری و رفتار با قصد استفاده از یادگیری الکترونیکی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بر اساس تئوری عمل منطقی ارتباط مثبت و معنی‌دار وجود دارد. نتیجه‎گیری: در این پژوهش هدف دست­یافتن به این مطلب بود که آیا اعضای هیات علمی تصمیم­هایشان را در انتخاب استفاده از یادگیری الکترونیکی بر پایه­ معقول و منطقی اتخاذ می­­کنند و یا پیامد و نتایج حاصل از عملکرد خود را قبل از قصد و اتخاذ تصمیم در استفاده­ آن مورد توجه قرار می­دهند یا خیر.
    کلید واژگان
    آموزش الکترونیکی"
    تئوری عمل منطقی"
    عضو هیات علمی"
    آموزش پزشکی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2022-12-01
    1401-09-10
    ناشر
    دانشکده علوم پزشکی نیشابور
    سازمان پدید آورنده
    آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، مشهد، ایران
    گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
    گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
    استادیار،گروه آموزشی بهداشت عمومی،دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، نیشابور،ایران

    شاپا
    2383-3203
    2476-2768
    URI
    http://journal.nums.ac.ir/article-1-1331-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1158805

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب