بررسی عوامل موثر در استفاده از یادگیری الکترونیکی توسط اعضای هیات علمی بر اساس تئوری عمل منطقی
(ندگان)پدیدآور
گلابگیران, زینب ساداتحسینی, سید مسعودعمادزاده, علیتاتاری, فرین
نوع مدرک
Textپژوهشي اصیل
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: در چند سال اخیر و بهویژه با شروع همهگیری کووید 19، افزایش دسترسی به آموزش از راه دور در هر زمان و مکانی با صرفهجویی در هزینههای آن و بهبود مهارت های فنی در استفاده از تکنولوژی و ابزارها باعث شد تا شیوه آموزش یادگیری الکترونیکی افزایش بیسابقه ای بیابد. هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر در استفاده از یادگیری الکترونیکی براساس تئوری عمل منطقی میباشد. این تئوری یکی از بهترین مدلها برای تئوریهایی است که در ارتباط با نگرش، رفتار و الگوهای روانشناختی پایهگذاری شده است که بیان میکند مهمترین تعیین کننده رفتار فرد، قصد رفتاری است.
روش: پژوهش از نوع توصیفی میباشد که جامعه آماری آن را 39 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور تشکیل دادهاند. ابزار گرداوری دادهها پرسشنامه محققساخته بود.
یافتهها: نتایج حاصل از تحقیق نشانداد بین ابعاد نگرش، هنجارهای انتزاعی، قصد رفتاری و رفتار با قصد استفاده از یادگیری الکترونیکی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بر اساس تئوری عمل منطقی ارتباط مثبت و معنیدار وجود دارد.
نتیجهگیری: در این پژوهش هدف دستیافتن به این مطلب بود که آیا اعضای هیات علمی تصمیمهایشان را در انتخاب استفاده از یادگیری الکترونیکی بر پایه معقول و منطقی اتخاذ میکنند و یا پیامد و نتایج حاصل از عملکرد خود را قبل از قصد و اتخاذ تصمیم در استفاده آن مورد توجه قرار میدهند یا خیر.
کلید واژگان
آموزش الکترونیکی"تئوری عمل منطقی"
عضو هیات علمی"
آموزش پزشکی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2022-12-011401-09-10
ناشر
دانشکده علوم پزشکی نیشابورسازمان پدید آورنده
آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، مشهد، ایرانگروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
استادیار،گروه آموزشی بهداشت عمومی،دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، نیشابور،ایران
شاپا
2383-32032476-2768



