• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی
    • دوره 22, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی
    • دوره 22, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی برنامه آموزشی دندانپزشکی عمومی در گروه کودکان ازدیدگاه دانشجویان بر اساس مدل CIPP در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1403

    (ندگان)پدیدآور
    مقصودپور, علیعسکری زاده, ناهیدلواف, شیرینآقایی, سبا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    946.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مطالعه اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خلاصه: سابقه و هدف: ارزشیابی یکی از جنبه‌های مهم در فرآیندهای آموزشی است. این مطالعه با هدف ارزیابی برنامه آموزشی گروه کودکان دندانپزشکی عمومی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بر اساس الگوی ارزشیابی CIPP( context, input, process, and product evaluation model ) انجام گرفت. مواد و روش ها:  در این مطالعه توصیفی-تحلیلی پرسشنامه (DREEM ( Dundee Ready Educational Environment Measure  شامل 50 سوال در 5 حیطه ادراک دانشجو از یادگیری، اساتید، جو آموزشی، توانایی علمی  و شرایط اجتماعی و پرسشنامه Product  شامل سه چک لیست محقق ساخته از برنامه آموزشی دندانپزشکی کودکان مطابق با کوریکولوم وزارت بهداشت که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود میان 209  دانشجو که واحد عملی 1و2و3 دندانپزشکی کودکان را گذرانده بودند به شیوه سرشماری توزیع گردید. از آزمون  Kolmogorov-Smirnov برای تعیین نرمالیتی داده‌ها و از آزمونهای One-way ANOVA، Tukey HSD و Regression برای تجزیه و تحلیل آن ها استفاده گردید و مقادیر کمتر از 05/0 به عنوان سطح معنی‌دار در نظر گرفته شد. یافته ها: در زمینه product پاسخ " می توانم به تنهایی انجام دهم "  برای واحد کودکان عملی 1 , 2 و 3 به ترتیب   56/34درصد, 59/73 درصد و 62/55 درصد بود. میانگین امتیاز پرسشنامه ی DREEM   79/113 از 200 نمره کل (56.89%) بود. میانگین حیطه ی ادراک دانشجویان از شرایط اجتماعی خود براساس ترم تحصیلی دارای تفاوت معناداری بود (0/004=p). میانگین ادراک دانشجویان از شرایط اجتماعی خود در دانشجویان ترم 10 بطورمعناداری بالاتر از ترم 11 (0/003=p) بود. سن، جنس و نوع ورودی بر تعیین ادراک دانشجویان درحیطه‌های مختلف و نمره کلی پرسشنامه DREEM تاثیر معناداری نداشت (0/05
    کلید واژگان
    دستاورد آموزشی
    ارزیابی نیازهای آموزشی
    دندانپزشکی کودکان
    آموزش دندانپزشکی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2025-03-01
    1403-12-11
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی
    سازمان پدید آورنده
    بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران
    بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران
    بخش پروتز دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران
    گروه کودکان, دانشکده دندانپزشکی، علوم پزشکی تهران ,دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران, ایران

    شاپا
    2008-4676
    2228-7353
    URI
    http://jrds.ir/article-1-1537-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1158201

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب