تاثیر جو نوآوری در کلاسها بر صلاحیت راهاندازی کسب و کار مستقل دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
(ندگان)پدیدآور
گل محمدی زنگ آباد, حامدبرقی مقدم, جعفر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
لذا هدف از این پژوهش بررسی تاثیر جو نوآوری در کلاسها بر صلاحیت راه اندازی کسب و کار مستقل در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد تبریز بود. پژوهش حاضر، از لحاظ هدف، جزء مطالعات کاربردی و از نظر روش تحقیق علی مقایسه ای و به صورت میدانی انجام شد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به جو نوآوری و صلاحیت راه اندازی کسب و کارهای مستقل از پرسشنامههای استاندارد دورابجی و همکاران(1998) و اندرسون و دانکلبرگ (1990) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها به تائید شش تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید. پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد که برای پرسشنامه جو نوآوری(1998) (84/0=α) و برای پرسشنامه صلاحیت راهاندازی کسب و کار مستقل (1990) (87/0=α) به دست آمد. دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد تبریز جامعهی آماری تحقیق را تشکیل داده که با استفاده از جدول مورگان از تعداد 517 نفر جامعه مطالعه، 250 نفر بصورت تصادفی انتخاب شد. از آمار توصیفی برای گزارش اطلاعات آزمودنیها، میانگین و انحراف معیار استفاده شد. با توجه به تعداد آزمودنیها، برای طبیعی بودن توزیع دادهها از آزمون آماری کلمگروف-اسمینروف استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون رگرسیون استفاده شد. با توجه به نتایج، تمامی فاکتورهای جو نوآوری در کلاس ها بر صلاحیت راه اندازی کسب و کار های مستقل در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تأثیر مثبت دارد. بنابراین ایجاد جو نوآوری در کلاس های درسی دانشجویان می تواند باعث ایجاد کسب وکارهای نوین و بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان تربیت بدنی شود.
کلید واژگان
جو نوآوریکسب و کار
دانشجویان تربیت بدنی
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2022-02-201400-12-01
ناشر
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزسازمان پدید آورنده
مدیریت ورزشیگروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز



