| dc.contributor.author | سپه وند, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشمی, سید عبدالمهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | عارف منش, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-21T01:46:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-11T01:46:59Z | |
| dc.date.available | 1403-12-21T01:46:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-11T01:46:59Z | |
| dc.date.issued | 2024-10-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1403-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2024-07-31 | en_US |
| dc.date.submitted | 1403-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سپه وند, مهدی, هاشمی, سید عبدالمهدی, عارف منش, علی. (1403). مطالعه عددی حدود شعلهوری احتراق پیش آمیخته مخلوط آمونیاک-متان در یک مشعل محیط متخلخل. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 56(8), 1137-1158. doi: 10.22060/mej.2025.23391.7755 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2025.23391.7755 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_5656.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1145713 | |
| dc.description.abstract | هدف از مطالعه حاضر بررسی عددی اثر پارامترهای نسبت همارزی، سرعت ورودی و نسبت آمونیاک به متان در سوخت ورودی، بر حدود شعلهوری مشعل و توزیع دمای شعله مخلوط آمونیاک- متان در یک مشعل محیط متخلخل است. بدین منظور از روش حجم محدود و بهصورت عددی با استفاده از نرمافزار فلوئنت 22 و یک سینتیک شیمیایی شامل 69 گونه و 389 واکنش استفادهشده است. نتایج نشان داد، با افزایش نسبت همارزی تا 1، بیشینه دمای فاز گاز و جامد افزایش و بعدازآن کاهش مییابد. همچنین در سرعت ورودی مختلف،با افزایش نسبت هم ارزی تا 1/1، موقعیت ناحیه شعله به سمت بالادست مشعل حرکت میکند و بعدازآن ناحیه شعله به سمت پاییندست حرکت میکند. همچنین مشاهده شد با افزایش نسبت همارزی از 0/7 به 1، حداقل سرعت ورودی برای حد پایین حدود شعلهوری به ترتیب از 0/1 به 0/163 متر بر ثانیه یعنی معادل 57% افزایش و حداکثر سرعت ورودی برای حد بالای حدود شعلهوری به ترتیب از 0/14 به 0/244 متر بر ثانیه یعنی معادل 63% افزایش مییابد. در نسبت همارزی ثابت با افزایش درصد آمونیاک، دمای بیشینه فاز گاز و جامد کاهش مییابد. همچنین با تغییر همزمان نسبت همارزی و درصد آمونیاک، بیشترین و کمترین بازه استفاده از آمونیاک در نسبت همارزی 1 بین 100%-10% و نسبت همارزی 1/4 بین 30%-10% مشاهده شد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2025.23391.7755 | |
| dc.subject | مشعل متخلخل | fa_IR |
| dc.subject | سوخت آمونیاک | fa_IR |
| dc.subject | پایداری شعله | fa_IR |
| dc.subject | احتراق پیش آمیخته | fa_IR |
| dc.subject | نسبت هم ارزی | fa_IR |
| dc.subject | احتراق و آلودگی هوا | fa_IR |
| dc.subject | انتقال حرارت در محیط متخلخل | fa_IR |
| dc.title | مطالعه عددی حدود شعلهوری احتراق پیش آمیخته مخلوط آمونیاک-متان در یک مشعل محیط متخلخل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 56 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 1137 | |
| dc.citation.epage | 1158 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-9962-2907 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-7169-7173 | |