نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعاشوری, حجتfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T01:46:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T01:46:56Z
dc.date.available1403-12-21T01:46:56Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T01:46:56Z
dc.date.issued2024-10-22en_US
dc.date.issued1403-08-01fa_IR
dc.date.submitted2024-09-29en_US
dc.date.submitted1403-07-08fa_IR
dc.identifier.citationعاشوری, حجت. (1403). اثر تنش ویسکوزیته بر عمر خستگی کم‌چرخه سرسیلندر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 56(8), 1053-1074. doi: 10.22060/mej.2024.23563.7782fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.23563.7782
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5621.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1145709
dc.description.abstractیکی از مهمترین مسائل دوام موتور ترک‌های ایجاد شده در پل بین سوپاپ‌های سرسیلندر است. بنابراین شبیه‌سازی و تحلیل ترک‌های خستگی ضروری است. در این پژوهش، تحلیل عمر خستگی کم‌چرخه سرسیلندر با استفاده از روش اجزای محدود و نرم‌افزار انسیس به منظور پیش‌بینی دما و تنش و سپس عمر خستگی کم‌چرخه با استفاده از تئوری مارو و نرم‌افزار ان‌کد دیزاین لایف انجام شده است. از ترکیب الگوی سخت‌شوندگی غیرخطی همگن-سینماتیک چابوچه با قانون تنش ویسکوز به منظور درنظر گرفتن اثر تنش ویسکوزیته استفاده شده است. خواص مکانیکی آلیاژ آلومینیم- سیلیسیم-منیزیم با استفاده از تست‌های خستگی کم‌چرخه در دماهای مختلف بدست آمده است.  تست‌های خستگی کم‌چرخه به وسیله نرم‌افزار انسیس شبیه‌سازی شد و نشان داده شد که انطباق بسیار مناسبی بین نتایج تجربی و شبیه‌سازی شده وجود دارد. نتایج تحلیل اجزای محدود نشان داد که ماکزیمم دما و تنش در سرسیلندر 205.67 درجه سانتیگراد و 83.958 مگاپاسکال است. نتایج تحلیل عمر خستگی کم‌چرخه نشان داد که درنظر نگرفتن اثر تنش ویسکوزیته  باعث می‌شود که تعداد سیکل‌های گسیختگی 105 سیکل یا حدود 5.9 درصد بیشتر از میزان مجاز تخمین زده شود. بنابراین لازم است اثر تنش ویسکوزیته در تحلیل عمر خستگی کم‌چرخه سرسیلندر درنظر گرفته شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.23563.7782
dc.subjectسرسیلندرfa_IR
dc.subjectتحلیل اجزای محدودfa_IR
dc.subjectخستگی کم‌چرخه و تنش ویسکوزیتهfa_IR
dc.subjectتحلیل خزش و خستگیfa_IR
dc.titleاثر تنش ویسکوزیته بر عمر خستگی کم‌چرخه سرسیلندرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، واحد ورامین-پیشوا، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume56
dc.citation.issue8
dc.citation.spage1053
dc.citation.epage1074
nlai.contributor.orcid0000-0002-0983-4795


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد