نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلیمی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorکریمایی, حدیثهfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T01:46:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T01:46:47Z
dc.date.available1403-12-21T01:46:47Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T01:46:47Z
dc.date.issued2024-12-21en_US
dc.date.issued1403-10-01fa_IR
dc.date.submitted2024-11-09en_US
dc.date.submitted1403-08-19fa_IR
dc.identifier.citationسلیمی, محمد رضا, کریمایی, حدیثه. (1403). تحلیل انتقال حرارت یک رانشگر تک‎مولفه‎ کاتالیستی تحت تاثیر ضخامت دیواره. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 56(10), 2-2. doi: 10.22060/mej.2025.23659.7795fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2025.23659.7795
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5685.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1145698
dc.description.abstractدر این مقاله، محفظه تجزیه یک رانشگر تک‎پیشرانه‏ هیدرازینی، در مقیـاس دانه‌های تشکیل دهنده بستر کاتالیستی، بصورت عددی شبیه سازی شده است و تاثیر ضخامت پوسته از 1 تا 5 میلی‎متر بر روی انتقال حرارت تشعشع و هدایت رانشگر بررسی شده است. اهمیت بیشینه دما در ملاحظات سازه‏ای رانشگر از یک سو و افزایش وزن رانشگر در پی افزایش ضخامت پوسته با هدف کاهش بیشینه دما از سوی دیگر، ارزیابی همزمان این پارامترها را اجتناب ناپذیر می‏کند تا کنترل بیشینه دما و متعاقب آن کنترل نشت حرارت به بالادست رانشگر صورت پذیرد. نتایج نشان داد با افزایش ضخامت پوسته، افت چشمگیر شار حرارتی تشعشع تا حدود سه برابر اتفاق افتاده است. جنس انتقال حرارت غالب در مسئله فعلی، از نوع هدایتی با نشت حرارت به بالادست می‎باشد. میزان حرارت نشت کرده هدایتی به بالادست، نسبت به شدت انتقال حرارت تشعشعی از مرتبه تا 1000 برابر بزرگتر است. در نتیجه از این منظر، افزایش ضخامت پوسته سبب افزایش بار مزاحم حرارتی بر روی سامانه کنترل حرارت می‏گردد. نوآوری در بررسی شکل هندسی و ضخامت دیواره رانشگر تک مولفه هیدرازینی (ترکیب محفظه تجزیه و نازل) روی میزان انتقال حرارت تشعشع و هدایت به قطعات بالادست محفظه می‌باشد. نتایج مقاله حاضر نشان از اهمیت ضخامت دیواره روی توزیع حرارت و میزان شارهای حرارتی مخرب به قطعات بالادست محفظه تجزیه دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2025.23659.7795
dc.subjectرانشگر تک‎پیشرانه‏fa_IR
dc.subjectبستر کاتالیستیfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت هدایتfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت تشعشعfa_IR
dc.subjectسامانه کنترل حرارتfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت در محیط متخلخلfa_IR
dc.titleتحلیل انتقال حرارت یک رانشگر تک‎مولفه‎ کاتالیستی تحت تاثیر ضخامت دیوارهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم فضایی، پژوهشکده سامانه های فضانوردی، پژوهشگاه هوافضا، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشگاه هوافضا، وزارت علوم تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.citation.volume56
dc.citation.issue10
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد