نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجمالی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorشکریه, محمود مهردادfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T01:46:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T01:46:31Z
dc.date.available1403-12-21T01:46:30Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T01:46:31Z
dc.date.issued2024-06-21en_US
dc.date.issued1403-04-01fa_IR
dc.date.submitted2024-04-23en_US
dc.date.submitted1403-02-04fa_IR
dc.identifier.citationجمالی, مجید, محمدی, بیژن, شکریه, محمود مهرداد. (1403). بررسی تئوری و تجربی رفتار خستگی ساختارهای کامپوزیتی پایه لاستیکی تک جهته خارج از محور با استفاده از مدل غیرخطی پیش بینی عمر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 56(4), 567-594. doi: 10.22060/mej.2024.23129.7720fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.23129.7720
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5519.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1145677
dc.description.abstractهدف اﯾﻦ مقاله، مطالعه رﻓﺘﺎر ﺧﺴﺘﮕﯽ ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖﻫﺎی پایه لاستیکی با استفاده از روش آنتروپی-خرابی توسعه یافته تحت بارگذاری متناوب تک محوره کشش-کشش می‌باشد. دلیل استفاده از روش آنتروپی-خرابی برای کامپوزیت‌های پایه لاستیکی، قابلیت منحصر به فرد این روش در لحاظ کردن تغییرات دمایی حین فرآیند خستگی و همچنین در نظر گرفتن اثر ویسکوالاستیک ماده در پیش‌بینی عمر خستگی می‌باشد، زیرا لاستیک‌ها به دلیل دارا بودن خاصیت ویسکوالاستیک، افزایش قابل توجه دما در حین بارگذاری را تجربه می‌کنند. رفتار تنش-کرنش ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖﻫﺎی پایه لاستیکی دارای تغییرات غیرخطی هستند که بدلیل ماتریس لاستیکی موجود در آنها می‌باشد، در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل دقیق رفتار غیرخطی ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖﻫﺎی پایه لاستیکی، روش نیوتن-رافسون استفاده می‌شود. آﻧﺘﺮوﭘﯽ ﺷـﮑﺴـﺖ ﺧﺴﺘﮕﯽ، ﮐﻞ آﻧﺘﺮوﭘﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷـﺪه ﺗﺎ ﻟﺤﻈﻪ ﺷﮑﺴﺖ، به عنوان معیار واماندگی نهایی سازه در مدل آنتروپی-خرابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارامترهای مادی مورد نیاز با استفاده از آزمایش‌‌های استاتیکی و خستگی بر روی نمونه‌های کامپوزیتی پایه لاستیکی تحت لایه چینی‌های مختلف مشخصه‌یابی می‌شوند. سپس انرژی اتلافی ناشی از رشد خرابی حین فرایند خستگی، انرژی اتلافی به دلیل رفتار ویسکوالاستیک ساختار ماده و تبادل حرارتی از نمونه به محیط محاسبه می‌شوند. در ادامه، نتایج تجربی لایه چینی 4[45] برای اعتبارسنجی مدل آنتروپی-خرابی توسعه یافته شده برای ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖﻫﺎی پایه لاستیکی خارج از محور تک جهته، استفاده می‌شود. در نهایت، نتایج تجربی و مدلسازی انرژی هیسترزیس، تغییرات دما و عمر خستگی، برای لایه‌چینی 4[45] در سطوح مختلف تنش و نسبت تنش 0/1 تحت فرکانس ۱ هرتز ارائه می‌شود، مشاهده می‌شود که تطابق خوبی بین نتایج برقرار می‌باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.23129.7720
dc.subjectعمر ﺧﺴﺘﮕﯽfa_IR
dc.subjectﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖﻫﺎی پایه لاستیکیfa_IR
dc.subjectمدل آنتروپی-خرابی توسعه یافتهfa_IR
dc.subjectآﻧﺘﺮوﭘﯽ ﺷﮑﺴﺖ ﺧﺴﺘﮕﯽfa_IR
dc.subjectتغییرات دماfa_IR
dc.subjectتحلیل خزش و خستگیfa_IR
dc.subjectروشهای محاسباتی و تجربی در مکانیک جامداتfa_IR
dc.titleبررسی تئوری و تجربی رفتار خستگی ساختارهای کامپوزیتی پایه لاستیکی تک جهته خارج از محور با استفاده از مدل غیرخطی پیش بینی عمرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume56
dc.citation.issue4
dc.citation.spage567
dc.citation.epage594
nlai.contributor.orcid0000-0001-8360-0631


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد