نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانصاری, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorغیاثی طبری, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorروضه, محبوبهfa_IR
dc.contributor.authorسامانی پور, نیلوفرfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:56:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:56:30Z
dc.date.available1403-12-21T00:56:30Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:56:30Z
dc.date.issued2024-05-01en_US
dc.date.issued1403-02-12fa_IR
dc.identifier.citationانصاری, مصطفی, غیاثی طبری, فاطمه, روضه, محبوبه, سامانی پور, نیلوفر. (1403). بررسی ارتباط سواد اطلاعاتی و عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بخش های ویژه بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1402. پژوهش پرستاری, 19(2), 89-97. doi: 10.22034/IJNR.19.2.89fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/IJNR.19.2.89
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-2808-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1141736
dc.description.abstractمقدمه: کیفیت عملکرد بالینی پرستاران همواره یکی از دغدغه های نظام سلامت بوده است. لذا هدف مطالعه حاضر تعیین ارتباط سواد اطلاعاتی و عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بخش های ویژه بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال1402 بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر، توصیفــی- مقطعی و از نــوع مطالعات همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل پرستاران شاغل در بخش های ویژه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. در پژوهش حاضر 265 پرسشنامه تجزیه و تحلیل شد، جهـت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی نظیر فراوانی مطلق و نسبی و میانگین و آزمون های آماری نظیر ضریب همبستگی پیرسون در نرم افـزار SPSS نسخه 25 استفاده گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای سه قسمتی شامل اطلاعات فردی، سطح سواد اطلاعاتی و سنجش کیفیت ارائه مراقبت های بهداشتی بود. یافته ها: نتایج نشان داد که اکثریت واحدهای مورد مطالعه عملکرد بالینی متوسط داشتند، همچنین سواد اطلاعاتی مشارکت کنندگان در حد ضعیف و متوسط قرار داشت. میانگین نمره عملکرد واحدهای مورد پژوهش 3/11±3/59 و میانگین سواد اطلاعاتی آنان 2/7±3/53 بود. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که ارتباط معنی دار مثبتی بین سواد اطلاعاتی و عملکرد بالینی  (05/0 < P) و همچنین ارتباط معنی دار بین سواد اطلاعاتی با حیطه های قضاوت بالینی، فعالیت های مراقبتی، بررسی بالینی و تسهیل در یادگیری عملکرد بالینی وجود داشت.   بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد که ارتباط معنی داری بین سواد اطلاعاتی و عملکرد بالینی پرستاران وجود دارد. سواد اطلاعاتی یک عنصر فراگیر در عملکرد بالینی پرستاران می باشد و در واقع ارتقای سواد اطلاعاتی برای بهبود عملکرد بالینی پرستاران  ضروری است. کلیدواژه ها: عملکرد بالینی، سواد اطلاعاتی، پرستارfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/IJNR.19.2.89
dc.subjectعملکرد بالینیfa_IR
dc.subjectسواد اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط سواد اطلاعاتی و عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بخش های ویژه بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1402fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeآموزش پرستاریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی تهرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue2
dc.citation.spage89
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد