نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرمی, نویدfa_IR
dc.contributor.authorحامی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشجاعی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorصفانیا, علی محمدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:26:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:26:07Z
dc.date.available1403-12-21T00:26:07Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:26:07Z
dc.date.issued2024-03-01en_US
dc.date.issued1402-12-11fa_IR
dc.identifier.citationکرمی, نوید, حامی, محمد, شجاعی, وحید, صفانیا, علی محمد. (1402). الگوی توسعه آکادمی‌های ورزشی با رویکرد توسعه استعداد. مجله علوم پزشکی رازی, 31, 1-18. doi: 10.47176/rjms.31.68fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.47176/rjms.31.68
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8556-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139281
dc.description.abstractزمینه و هدف: مدیریت استعداد به شیوه آکادمیک می‌تواند در توسعه ورزش و ارتقاء اجتماعی کمک کند. لذا هدف این مطالعه الگوی توسعه آکادمی‌های ورزشی با رویکرد توسعه استعداد بود. روش­ کار: رویکرد این تحقیق آمیخته (کیفی و کمی) بود. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی خبرگان و متخصصان مدیریت ورزشی و مدیران آکادمی‌های ورزشی بودند که به شیوه هدفمند و تاکتیک گلوله برفی تعداد 17 نفر از آنان به‌عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار گرداوری اطلاعات در بخش کیفی تحقیق مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته بود و در بخش کمی از پرسشنامه برآمده از بخش کیفی (محقق ساخته) استفاده گردید. این پرسشنامه‌ها در اختیار 284 نفر از مدیران، مربیان آکادمی‌های ورزشی، بازیکنان و داوران و اعضای کمیته استعدادیابی فدراسیون‌های مختلف قرار گرفت. تجزیه تحلیل اطلاعات در بخش کیفی با استفاده از نرم‌افزار مکس کیودا نسخه 2022 و در بخش کمی نیز با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS نسخه 4 و SPSS نسخه 29 صورت گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که 6 مقوله گرینشی شامل شاخص‌های فیزیولوژیکی، شاخص‌های روان‌شناختی، نهادهای مرتبط با آکادمی، مدیریت دانش، منابع انسانی اثرگذار و ساختار کشف و احصاء گردید. همچنین 9 مقوله اصلی و 34 مفهوم به‌عنوان مقولات و مفاهیم راهبردی مدیریت استعداد در آکادمی‌های ورزشی کشف و احصاء گردید و نیز در مجموع پس از دسته‌بندی کدهای اولیه 7 مقوله پیامدی شامل پیامدهای فنی، پیامدهای سازمانی، پیامدهای مدیریتی، پیامدهای روان‌شناختی، پیامدهای آرمانی، پیامدهای زیرساختی و پیامدهای اجتماعی استخراج گردید. همچنین آزمون کیفیت مدل تحقیق نشان داد مدل تحقیق از برازش و کیفیت مطلوبی برخوردار است. نتیجه‌گیری: درمجموع برای مدیریت صحیح استعدادیابی در آکادمی‌های ورزشی به اصول و فرایند در فدراسیون‌ها، فاکتورهای آنتروپومتریکی، نظارت و کنترل، سازمان‌دهی، مدیریت رویدادها، منابع انسانی شاغل در ورزش، نیروی انسانی و در نهایت تعهد نیروی انسانی توجه بیشتری شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.47176/rjms.31.68
dc.subjectتوسعهfa_IR
dc.subjectاستعدادfa_IR
dc.subjectآکادمی‌های ورزشیfa_IR
dc.subjectالگوی توسعهfa_IR
dc.subjectفیزیولوژیfa_IR
dc.titleالگوی توسعه آکادمی‌های ورزشی با رویکرد توسعه استعدادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume31
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18
nlai.contributor.orcid0009-0000-5483-7998


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد