نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرمضانی زاده نی ریزی, صادقfa_IR
dc.contributor.authorترک فر, احمدfa_IR
dc.contributor.authorمیرحسینی, سید محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorعبدی, کاملیاfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:39Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:39Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:39Z
dc.date.issued2023-01-01en_US
dc.date.issued1401-10-11fa_IR
dc.identifier.citationرمضانی زاده نی ریزی, صادق, ترک فر, احمد, میرحسینی, سید محمدعلی, عبدی, کاملیا. (1401). ارائه رویکردهای کارآفرینی در توسعه ورزش و سلامتی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(11), 514-524.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8806-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139246
dc.description.abstractزمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه رویکردهای کارآفرینی در توسعه ورزش و سلامتی در ایران بود. روش کار: این پژوهش از نظر هدف، جزء پژوهش‌های اکتشافی، از نظر نتیجه یک پژوهش کاربردی، از نظر نوع داده یک پژوهش کیفی-کمّی و از نظر روش از نوع توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد استقرایی-قیاسی و راهبرد ترکیبی از رویکردهای کیفی و کمی بود که در مرحله طراحی مدل مفهومی، بنیادی و در مرحله آزمون مدل مفهومی در مراکز نوپای ورزشی، کاربردی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل20 نفر از خبرگان، صاحب نظران و کارشناسان در حوزه کارآفرینی بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند؛ در بخش کمی بر اساس جدول مورگان، 317 نفر از مدیران که دارای تخصص و سابقه اجرایی و مدیریتی و یا سابقه مشاوره و آموزش در حوزه توسعه ورزش و سلامتی در ایران بودند به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی- طبقه‌ای انتخاب گردیدند. یافته‌ها: تحلیل یافته‌های بخش کیفی بر اساس روش داده بنیاد نظام‌مند با نرم‌افزار مکس کیو دی اِی 2022 و بخش کمی بر اساس تحلیل عاملی تأییدی و مدلسازی معادلات ساختاری بر پایه نرم‌افزار اِس پی اِس اِس اِیموس 29 انجام گرفت. بر اساس نتایج پژوهش مدل معادلات ساختاری از برازش مطلوبی برخوردار است. نتیجه‌گیری: رویکردهای کارآفرینی در توسعه ورزش و سلامتی به مانند بسیاری از رویکردهای کارآفرینی به منظور توسعه فعالیت‌های خود می‌بایست رویکرد‌های نوین را در کسب‌و‌کارهای خود مد نظر قرار دهند. یکی از این رویکرد‌ها ناب بودن است، به صورتی که بتوانند با ترکیب چابکی و انعطاف پذیری در کنار تمرکز و سیستمی کردن فرآیند‌های خود از مزیت‌های ناب بودن استفاده نمایند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectتوسعه سلامتیfa_IR
dc.subjectورزشfa_IR
dc.subjectبهداشت عمومیfa_IR
dc.titleارائه رویکردهای کارآفرینی در توسعه ورزش و سلامتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue11
dc.citation.spage514
dc.citation.epage524
nlai.contributor.orcid0009-0009-1333-1822


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد