نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسماعیلی, نداfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:36Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:36Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:36Z
dc.date.issued2023-01-01en_US
dc.date.issued1401-10-11fa_IR
dc.identifier.citationاسماعیلی, ندا. (1401). بررسی وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری. مجله علوم پزشکی رازی, 29(11), 445-451.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8668-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139242
dc.description.abstractزمینه و هدف: یادگیری سازمانی، فرایند یافتن خطاها و اشتباهات و رفع اصلاح آن­ها است، که از طریق بینش مشترک الگوهای ذهنی و دانش حاصل می­شود و بر تجربه و آگاهی­های گذشته و رویدادهای پیشین استوار است، از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است. روش کار: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی بوده که از روش زمینه یابی بهره گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری که در سال 1401 در این مرکز مشغول به کار بودند. که بر اساس آمار تعداد کل کارکنان 51 نفر اعلام شده است و با استفاده از جدول برآورد حجم نمونه کرجسی و مورگان، تعداد 44 نفر از کارکنان با شیوه نمونه­گیری طبقه­ای برحسب جنسیت انتخاب شدند. دراین پژوهش جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه استاندارد سنجش ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده قربانی زاده بسته پاسخ در مقیاس 5 گزینه­ای لیکرت استفاده شد. جهت اطمینان از پایایی، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایایی پرسشنامه برابر 88/0 محاسبه گردید. روش های آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد فراوانی و نمودار ستونی) و آمار استنباطی (آزمون t تک متغیره و آزمون فریدمن) از طریق برنامه SPSS20 استفاده شده است. یافته‌ها: باتوجه به مقدار آزمون(99/40) و سطح معناداری بدست آمده کوچکتر از 05/0 می­باشد، بنابراین نتیجه می­شود بین میانگین وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده (68/4) و میانگین نظری(3) تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه‌گیری: با استفاده از نتایج پژوهش وضعیت مولفه­های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در سطح مطلوبی قرار دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectدانشگاهfa_IR
dc.subjectمدیریت سازمانfa_IR
dc.subjectاستراتژی مدیریتfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.department: استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue11
dc.citation.spage445
dc.citation.epage451
nlai.contributor.orcid0009-0005-5113-4417


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد