نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکلبادی نژاد, مائدهfa_IR
dc.contributor.authorاشرف گنجویی, فریدهfa_IR
dc.contributor.authorحاجی انزهائی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:21Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:21Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:21Z
dc.date.issued2022-10-01en_US
dc.date.issued1401-07-09fa_IR
dc.identifier.citationکلبادی نژاد, مائده, اشرف گنجویی, فریده, حاجی انزهائی, زهرا. (1401). بررسی نقش رضایتمندی بر عملکرد کارکنان. مجله علوم پزشکی رازی, 29(7), 278-286.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7634-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139223
dc.description.abstractمقدمه و هدف: رضایتمندی کارکنان نقش اساسی و مهمی در پیشبرد اهداف سازمانی دارد. لذا هدف این مطالعه به بررسی نقش رضایتمندی بر عملکرد کارکنان فدراسیون‌های ورزشی بود. روش کار: روش این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی، و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی زمینه یابی است. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش کارکنان (به استثنای رئیس و نایب رئیس) فدراسیون‌های ورزشی انفرادی و فدراسیون‌هایی که جنبه تاریخی دارند است که تعداد آنان 260 نفر می‌باشد. تعداد نمونه طبق جدول مورگان 152 نفر، و روش نمونه گیری به صورت خوشه‌ای از میان کارکنان است. در این پژوهش رضایت شغلی در پنج بعد رضایت از شغل (ماهیت کار)، سرپرست، همکاران، ارتقا و پیشرفت (ترفیعات) و رضایت از حقوق و مزایا (پرداخت) در قالب پرسشنامه 25 سؤالی سنجیده گردید. جهت انالیز و ترسیم داده‌ها از لیزرل استفاده گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد که میان رضایت‌مندی شغلی و مولفه‌های آن با بهبود عملکرد و مولفه‌های آن ارتباط معناداری می‌باشد. نتیجه‌گیری: به طور کلی نتایج نشان داد که شناخت عوامل موثر بر رضاتمندی می‌تواند در افزایش بهره‌وری، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و برنامه‌ریزی موفق در ایجاد محیط کار پرشور و مفید، عدم خروج از خدمت و ترک سازمان و مسائل مرتبط با عدم انگیزش (که ضررهای هنگفتی را به سازمان تحمیل می‌کند)، دلبستگی کارکنان به کار و بالا بردن روحیه آنها کمک کننده باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectفدراسیون‌های ورزشیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی نقش رضایتمندی بر عملکرد کارکنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue7
dc.citation.spage278
dc.citation.epage286


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد