نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorترابزاده, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorشجاعی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorحامی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorهمتی مرادآبادی, جمشیدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:19Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:19Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:19Z
dc.date.issued2022-10-01en_US
dc.date.issued1401-07-09fa_IR
dc.identifier.citationترابزاده, لیلا, شجاعی, وحید, حامی, محمد, همتی مرادآبادی, جمشید. (1401). ارائه راهکارهای ارتقاء سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در بین دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه‌های استان مازندران. مجله علوم پزشکی رازی, 29(7), 249-258.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8770-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139220
dc.description.abstractزمینه و هدف: بررسی وضعیت سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در بین دانشجویان علوم ورزشی، می‌تواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف در این زمینه کمک کند. این موضوع نه تنها در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان تأثیرگذار است، بلکه می‌تواند نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی عمومی داشته باشد. لذا هدف مطالعه حاضر، ارائه راهکارهای ارتقاء سواد رسانه­ای و اطلاعاتی در بین دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه­های استان مازندران بود. روش کار: این تحقیق از نوع تحقیقات کیفی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی کسانی تشکیل می‌دادند که آگاه به موضوع سواد رسانه­ای و اطلاعاتی در حوزه ورزش بودند و به صورت مشخص خبرگان حوزه رسانه، فناوری اطلاعات و مدیریت ورزشی را شامل می­شد. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت بر مبنای رسیدن به اشباع نظری چارچوب پژوهش انتخاب و به صورت هدفمند و در دسترس نمونه­گیری شد (16 نفر). تحلیل داده­ها توسط نرم افزار مکس کیودا نسخه 18 انجام شد. یافته‌ها: نتایج کیفی پژوهش منعکس شده نشان داد که به منظور توسعه سواد رسانه­ای و اطلاعاتی می­بایست در سه حوزه دسترسی یا دستیابی، ارزشیابی و کاربست یا کاربرد اقدام نمود. نتیجه‌گیری: در مجموع، می­توان بیان کرد که نتایج پژوهش نشان می‌دهد که توسعه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در میان دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه‌های استان مازندران نیازمند تمرکز بر سه حوزه کلیدی است: دسترسی به اطلاعات، ارزشیابی اطلاعات، و کاربرد اطلاعات. توجه به این سه حوزه، می‌تواند به شکل‌گیری یک بنیان قوی در سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی دانشجویان کمک کند و آن‌ها را برای مواجهه با چالش‌های اطلاعاتی در آینده آماده سازد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسواد رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectسواد اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectعلوم ورزشیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارائه راهکارهای ارتقاء سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در بین دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه‌های استان مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد بهبهان، دانشگاه آزاد اسلامی، بهبهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue7
dc.citation.spage249
dc.citation.epage258
nlai.contributor.orcid0009-0005-9432-1773


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد