ارایه الگوی توسعه مراکز درمانی پزشکی بینالمللی
(ندگان)پدیدآور
نادر محمدی, محمدوظیفه دوست, حسینحیدرزاده, کامبیز
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span style=font-family:Calibri,sans-serifbspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0زمینه و هدف: /span/span/span/span/bspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackبا توجه به اینکه کشور ایران در حوزه خدمات پزشکی بینالمللی به جایگاه اصلی خود در جهان دست نیافته و از سویی این موضوع با توجه به مطالعات فراوان موجود نادیده گرفتهشده است، لذاnbsp; /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackهدف از پژوهش حاضر ارائه الگوی توسعه مراکز درمانی پزشکی بینالمللی بود./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span style=font-family:Calibri,sans-serifbspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0روش کار:/span/span/span/span/b span lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackروش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی از نوع پیمایشی-تحلیلی بود. /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackجامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان بخش درمان، پزشکان و مدیران و مسئولین /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackبیمارستآنها و مراکز درمانی (8951 نفر) بود و بر اساس نمونهگیری کوکران تعداد 384 نفر انتخاب شدند. پرسشنامه تدوینشده شامل شش مؤلفه و 24 سؤال است. جهت تعیین روایی محتوایی پرسشنامه، آن رابین 15 نفر از خبرگان توزیع و نظر آنها درباره میزان موافقت با اجزا پرسشنامه اخذ شد. همچنین جهت تعیین میزان پایایی از آزمون کرونباخ استفاده گردید. ت/span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackحلیل دادهها با استفاده از رگرسیون چندگانه و نرمافزار /span/span/span/spanspan dir=LTR style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span new= roman= style=font-family: times=span style=color:blackSPSS/span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black نسخه 22 انجام گرفت./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span style=font-family:Calibri,sans-serifbspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0یافتهها:/span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black یافتهها حاکی از آن است که بر مدل شش مقوله اصلی شامل راهبرد خصوصیسازی/span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black، /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackسیاست جذب سرمایهگذار/span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black، /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackتصویب قوانین/span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black، /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackشناخت شرایط محیطی/span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black، /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackتحریمها/span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black و /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackرشد سرمایهگذاریnbsp; برای جذب و توسعه مراکز درمانی پزشکی بینshy;المللی در استان کرمانشاه شناخته شدند./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span style=font-family:Calibri,sans-serifbspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0نتیجهگیری:/span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black با توجه به اهمیت توسعه صنعت پزشکی و نقش آن در توسعه اقتصادی یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه لزوم توجه به تسهیلگری بهویژه در بعد قوانین و مقررات برای جذب حداکثری گردشگران پزشکی بهمنظور توسعه مراکز درمانی پزشکی بینshy;المللی میباشد. بر این اساس عوامل شناخته شده میتواند در راستای توسعه مراکز درمانی پزشکی بینالمللی مورد استفاده قرار گیرد. /span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span
کلید واژگان
گردشگری پزشکیدرمانی
کرمانشاه
کاردرمانی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2022-03-011400-12-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی – گرایش مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراناستاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2228-70432228-7051



