نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorطالب زاده خوشرودی, سیده فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorرمضانی پاسندی, سکینهfa_IR
dc.contributor.authorگودرزی, امیرحسینfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:24:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:24:28Z
dc.date.available1403-12-21T00:24:28Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:24:28Z
dc.date.issued2021-10-01en_US
dc.date.issued1400-07-09fa_IR
dc.identifier.citationسعیدی, مریم, طالب زاده خوشرودی, سیده فاطمه, رمضانی پاسندی, سکینه, گودرزی, امیرحسین. (1400). تاثیر آموزش مدیریت خانواده و خود شفقت ورزی در زوجین تازه ازدواج کرده. مجله علوم پزشکی رازی, 28(7), 138-146.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8928-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139157
dc.description.abstractزمینه و هدف: موفقیت و پیشرفت در یادگیری از جمله اهداف اساسی تمام نظام‌های آموزشی به شمار می‌رود. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در دستیابی به این هدف، ایجاد محیط‌هایی است که احساس انرژی و سرزندگی را در دانش‌آموزان تقویت کند. لذا هدف از این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مدیریت خانواده و خود شفقت ورزی در زوجین تازه ازدواج کرده بود. روش کار: این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است، زیرا هدف پژوهشگر بررسی رابطه بین متغیرها است. در این پژوهش، آموزش مدیریت خانواده به عنوان متغیر پیش‌بین و بهزیستی روان‌شناختی به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شده‌اند. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه زوجین تازه ازدواج کرده در شهر نکا در سال 1401-1400 بود. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS-23 استفاده گردید. یافته‌ها: اثر آموزش مدیریت خانواده (0001/0, P< 60/110=  F) پس از تعدیل میانگین های دو گروه براساس نمره پیش آزمون، از لحاظ آماری معنادار است. از این رو می توان نتیجه گرفت که آموزش مدیریت خانواده باعث افزایش بهزیستی روانشناختی زوجین تازه ازدواج کرده شده است. نتیجه‌گیری: آموزش مدیریت خانواده به‌طور معناداری با بهزیستی روانشناختی زوجین تازه ازدواج کرده مرتبط است. این ارتباط نشان می‌دهد که آموزش‌های مرتبط با مدیریت خانواده می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش رضایت روانی زوجین کمک کند. با توجه به اهمیت این موضوع، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی مدیریت خانواده می‌تواند به‌عنوان یک راهکار موثر در ارتقای بهزیستی روانشناختی زوجین مورد توجه قرار گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمدیریت خانوادهfa_IR
dc.subjectخودشفقت ورزیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectزندگی مشترکfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش مدیریت خانواده و خود شفقت ورزی در زوجین تازه ازدواج کردهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه تکنولوژی آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی، واحد بهشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، بهشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای گروه روانشناسی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue7
dc.citation.spage138
dc.citation.epage146
nlai.contributor.orcid0009-0003-1027-5441
nlai.contributor.orcid0009-0003-9864-2589


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد