نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, فرزانهfa_IR
dc.contributor.authorخطیبی, امینfa_IR
dc.contributor.authorهژبرنیا, زهراfa_IR
dc.contributor.authorندری, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:24:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:24:27Z
dc.date.available1403-12-21T00:24:27Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:24:27Z
dc.date.issued2021-08-01en_US
dc.date.issued1400-05-10fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, فرزانه, خطیبی, امین, هژبرنیا, زهرا, ندری, امیر. (1400). نقش عوامل روانی-اجتماعی در مدل حمایتگری. مجله علوم پزشکی رازی, 28(5), 157-168.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7005-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139155
dc.description.abstractstrongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;زمینه و هدف: /span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;اگرچه هواداری در ورزش قدمتی دیرینه دارد و باشگاهshy;های کوچک و بزرگ فوتبال در سراسر جهان گاه تا بیش از یک قرن هوادارن متعصب خود را داشتهshy;اند، اما شکلshy;گیری فرهنگ هواداری پدیدهshy;ای به نسبت نوظهور است که شناخت کافی از آن وجود ندارد. هدف این پژوهش ارائه مدل توسعه فرهنگ هواداری براساس عوامل روانی-اجتماعی میshy;باشد که با روش تحقیق کیفی و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام گرفت./span/span/spanbr strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;روش کار:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt; از طریق تکنیک نمونهshy;گیری گلوله برفی و براساس مصاحبهshy;های عمیق با 23 نفر از نخبگان علمی و اجرایی ورزش دادهshy;های تحقیق جمع‌shy;آوری شد و براساس نظریۀ دادهshy;بنیاد با رویکرد کلاسیک گلیزر، دادهshy;ها کدگذاری و تجزیه و تحلیل شدند. /span/span/spanbr strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;یافته‌ها:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt; براساس یافتهshy;ها، مقوله های به نام های بازنمایی فرهنگ هواداری در فضای مجازی، بازنمایی فرهنگ هواداری در فضای مجازی، بازنمایی فرهنگ هواداری در کانون هواداران، بازنمایی فرهنگ هواداری در رسانه ملی، آموزش گری، بهره گیری از ویژگی های زبان شناختی فرهنگ فوتبال، فعالیت باشگاه ها و عوامل مدیریتی در زمره عوامل اجتماعی و مقوله های احترام گذاشتن به حق هوادار، رعایت موازین و اقدامات کنترلی، سالم سازی محیط ورزشگاه ها، جریان سازی و هدایت هیجانات در زمره عوامل روانی دسته بندی و استخراج شدند. /span/span/spanbr strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;نتیجه‌گیری:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt; با استفاده از اموزش افراد توسط رسانه های ملی و فضای مجازی و با بهره گیری از روانشناسان و متخصصان امر جهت هدایت و کنترل هیجانات هواداران و رعایت اقدامات کنترلی و مدیریتی و بهره گیری از ویژگی های زبان شناختی می توان فرهنگ هواداران را، توسعه و بهبود بخشید. /span/span/spanfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectفرهنگ هواداران فوتبالfa_IR
dc.subjectعوامل روانی-اجتماعیfa_IR
dc.subjectروان‌پزشکیfa_IR
dc.titleنقش عوامل روانی-اجتماعی در مدل حمایتگریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران، و استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی، ایذه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue5
dc.citation.spage157
dc.citation.epage168


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد