| dc.contributor.author | هاشمی, فرزانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | خطیبی, امین | fa_IR |
| dc.contributor.author | هژبرنیا, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | ندری, امیر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-21T00:24:27Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-11T00:24:27Z | |
| dc.date.available | 1403-12-21T00:24:27Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-11T00:24:27Z | |
| dc.date.issued | 2021-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هاشمی, فرزانه, خطیبی, امین, هژبرنیا, زهرا, ندری, امیر. (1400). نقش عوامل روانی-اجتماعی در مدل حمایتگری. مجله علوم پزشکی رازی, 28(5), 157-168. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7005-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139155 | |
| dc.description.abstract | strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;زمینه و هدف: /span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;اگرچه هواداری در ورزش قدمتی دیرینه دارد و باشگاهshy;های کوچک و بزرگ فوتبال در سراسر جهان گاه تا بیش از یک قرن هوادارن متعصب خود را داشتهshy;اند، اما شکلshy;گیری فرهنگ هواداری پدیدهshy;ای به نسبت نوظهور است که شناخت کافی از آن وجود ندارد. هدف این پژوهش ارائه مدل توسعه فرهنگ هواداری براساس عوامل روانی-اجتماعی میshy;باشد که با روش تحقیق کیفی و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام گرفت./span/span/spanbr
strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;روش کار:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt; از طریق تکنیک نمونهshy;گیری گلوله برفی و براساس مصاحبهshy;های عمیق با 23 نفر از نخبگان علمی و اجرایی ورزش دادهshy;های تحقیق جمعshy;آوری شد و براساس نظریۀ دادهshy;بنیاد با رویکرد کلاسیک گلیزر، دادهshy;ها کدگذاری و تجزیه و تحلیل شدند. /span/span/spanbr
strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;یافتهها:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt; براساس یافتهshy;ها، مقوله های به نام های بازنمایی فرهنگ هواداری در فضای مجازی، بازنمایی فرهنگ هواداری در فضای مجازی، بازنمایی فرهنگ هواداری در کانون هواداران، بازنمایی فرهنگ هواداری در رسانه ملی، آموزش گری، بهره گیری از ویژگی های زبان شناختی فرهنگ فوتبال، فعالیت باشگاه ها و عوامل مدیریتی در زمره عوامل اجتماعی و مقوله های احترام گذاشتن به حق هوادار، رعایت موازین و اقدامات کنترلی، سالم سازی محیط ورزشگاه ها، جریان سازی و هدایت هیجانات در زمره عوامل روانی دسته بندی و استخراج شدند. /span/span/spanbr
strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt;نتیجهگیری:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:10.0pt; با استفاده از اموزش افراد توسط رسانه های ملی و فضای مجازی و با بهره گیری از روانشناسان و متخصصان امر جهت هدایت و کنترل هیجانات هواداران و رعایت اقدامات کنترلی و مدیریتی و بهره گیری از ویژگی های زبان شناختی می توان فرهنگ هواداران را، توسعه و بهبود بخشید. /span/span/span | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | فرهنگ هواداران فوتبال | fa_IR |
| dc.subject | عوامل روانی-اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | روانپزشکی | fa_IR |
| dc.title | نقش عوامل روانی-اجتماعی در مدل حمایتگری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران، و استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | واحد ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی، ایذه، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 28 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 157 | |
| dc.citation.epage | 168 | |