رویارویی با اختلال دو قطبی نوجوان: بررسی پدیدارشناختی خانواده
(ندگان)پدیدآور
مهدوی, نفیسهفرحبخش, کیومرثنورآذر, غلامرضامعتمدی, عبدالله
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;زمینه و هدف: /span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;بیماریِ روانی در یک خانواده میتواند یکquot;بیماری مخرب و نابودکنندهquot; باشد که خانواده را مختل میکند و فرصت استراحت را از آن میگیرد. /span/span/spanbr
strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;روش کار:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt; روش تحلیل دادهها در این مطالعه کیفی بود. در مطالعۀ کیفی، /span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;در طول فرآیند کدگذاری، با بررسی کردن کدگذاری به صورت تکراری به منظور جلوگیری از /span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:9.0pt;quot;/span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;رانده شدن به سمت یک حس شخصی از آنچه که کدها معنی میدهد/span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:9.0pt;quot;/span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt; کدگذاری ادامه میshy;یابد. بعد از کدگذاری مجموعه کامل دادهshy;ها، جهت هماهنگی بین رمزگذاری دوباره وارسی میگردند. /span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;سپس /span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;مشخصات و ابعاد طبقهshy;بندیها بررسی شده، روابط بین طبقهshy;بندیها تعیین، الگوها آشکار و طبقهshy;ها در مقابل همه دادهshy;ها تست میشوند./span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt; در مرحلۀ نهایی از یافتههاnbsp; و تفسیر آنها گزارش تهیه و ارائه میگردد./span/span/spanbr
strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;یافتهها:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt; یافتههای پژوهش نشان داد عملکرد خانوادهها به پنج صورت در آنها بروز یافته است که عبارتند از: مسیرهای هماهنگ ساز خانواده با تغییرات، مسیرهای امنیت بخشی، ارتباط سازی، مقاومسازی، باور سازی، مشارکتی خانواده در بحران. یافتههای این پژوهش نشان داد که خانوادههایی که دارای یک عضو مبتلا به اختلال قطبی هستند، دارای توانایی و ویژگی انطباقی میباشند./span/span/spanbr
strongspan style=color:#0070c0;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt;نتیجهگیری:/span/span/span/strongspan style=color:black;span style=font-family:B Mitra;span style=font-size:9.0pt; این مطالعه نقش خانواده در رویارویی با اختلال دو قطبی نوجوان را گزارش کرد. قصد این مطالعه درک بهتری از نیازهای والدین در فرایند انطباقپذیری، یافتن ضروریترین نیازها و اولویتبندی آنها در برنامههای آموزش خانواده است. /span/span/span
کلید واژگان
رویارویی با اختلال دو قطبی نوجوان : بررسی پدیدارشناختی خانوادهروانشناسی بالینی
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2021-08-011400-05-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایراندانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران
دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
شاپا
2228-70432228-7051



