نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلطفی, مهرزادfa_IR
dc.contributor.authorثاقب, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorامینی, میتراfa_IR
dc.contributor.authorلطفی, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorصابر, محبوبهfa_IR
dc.contributor.authorباستانی, پیوندfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:24:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:24:22Z
dc.date.available1403-12-21T00:24:22Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:24:22Z
dc.date.issued2013-12-01en_US
dc.date.issued1392-09-10fa_IR
dc.identifier.citationلطفی, مهرزاد, ثاقب, محمد مهدی, امینی, میترا, لطفی, فرهاد, صابر, محبوبه, باستانی, پیوند. (1392). تحلیل میزان رضایت از سیستم آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رویکرد ارزشیابی 360 درجه. مجله علوم پزشکی رازی, 20(114), 59-68.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-2814-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139149
dc.description.abstractp strong زمینه و هدف /strong: با عنایت به اینکه هر گونه برنامه ریزی در جهت ارتقاء کیفیت آموزش بالینی در گرو شناخت مشکلات، نارسائی ها و کاستی ها ی موجود در سیستم آموزشی از دیدگاه گروه هدف می باشد، در این مطالعه سعی شد تا طی یک ارزشیابی کامل و همه جانبه از کلیه گروه های درگیر و ذی نفع در فرآیند آموزش بالینی، میزان رضایتمندی آن ها را از سیستم فعلی برآورد نموده تا از این طریق بتوان به ترسیم یک چارچوب کلی از نقاط قوت و ضعف سیستم فعلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت. /pp strong روش کار /strong: این مطالعه، از نوع مطالعات توصیفی تحلیلی است که به صورت مقطعی در سال 1390 انجام شده. به منظور جمع آوری داده ها، سه پرسش نامه مجزا و محقق ساخته بر حسب اهداف پژوهش طراحی شد که پرسش نامه شماره یک مربوط به انترن ها و دستیاران پزشکی، پرسش نامه شماره دو مربوط به اساتید بالینی و پرسش نامه شماره سه مربوط به سرپرستاران بود. به منظور سنجش روایی محتوایی و صوری پرسش نامه از روش قضاوت متخصصین استفاده شد و به منظور سنجش پایایی از روش آزمون- باز آزمون استفاده گردید. پاسخ ها پس از نمره دهی، وارد نرم افزار SPSS ورژن 17 وارد گردید و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های مرتبط مثل T-TEST و Anova و ... در سطح معنی داری 05/0 تحلیل گردید. /pp strong یافته‌ها: /strongبه طور کلی یافته های حاضر متضمن آن است که دستیاران، انترنها و سرپرستاران شرکت کننده در پژوهش موافقت بسیار بیشتری نسبت به ثابت بودن اساتید در یک مرکز آموزشی درمانی داشتند در حالی که دیدگاه اساتید نسبت به ثابت و چرخشی بودن خودشان نسبتاً برابر بود. /pp strong نتیجه /strongstrong‌ /strongstrongگیری /strong: با توجه به این نکته که چارچوب آموزشی موجود در مراکز آموزشی درمانی کشور بعضاً نمی تواند جواب گوی نیازهای جدید و تامین فضای استاندارد آموزشی باشد و با توجه به نتایج موردی مطالعه حاضر در مورد وضعیت فعلی آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به نظر می رسد ضمن توجه به جوانب و پیشنهادات ارائه شده، اجرای این تغییر بتواند به افزایش کیفیت آموزش، پژوهش و درمان در مراکز دانشگاهی کمک نماید. /pfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectارزشیابی 360 درجهfa_IR
dc.subjectنظام آموزش بالینیfa_IR
dc.subjectمرکز آموزشی درمانیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی شیرازfa_IR
dc.subjectپزشکی اجتماعیfa_IR
dc.titleتحلیل میزان رضایت از سیستم آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رویکرد ارزشیابی 360 درجهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شیرازfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue114
dc.citation.spage59
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد