نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالوانی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorجمال زاده حصار, سیده محدثهfa_IR
dc.contributor.authorلطافت کار, امیرfa_IR
dc.contributor.authorحدادنژاد, ملیحهfa_IR
dc.contributor.authorشهربانیان, شهنازfa_IR
dc.contributor.authorشمسی, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:14:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:14:55Z
dc.date.available1403-12-21T00:14:55Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:14:55Z
dc.date.issued2024-10-01en_US
dc.date.issued1403-07-10fa_IR
dc.identifier.citationالوانی, احسان, جمال زاده حصار, سیده محدثه, لطافت کار, امیر, حدادنژاد, ملیحه, شهربانیان, شهناز, شمسی, زینب. (1403). اثرات آموزش علوم اعصاب و درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی بر بیماران مبتلا به کمردرد مزمن: یک مقاله مروری روایی. بیهوشی و درد, 15(2), 12-23.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6659
dc.identifier.issn2322-3324
dc.identifier.urihttp://jap.iums.ac.ir/article-1-5771-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1138396
dc.description.abstract زمینه و هدف: کمردرد علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان شناخته شده است. هدف از این مقاله مروری اثرات آموزش علوم اعصاب و درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی بر بیماران مبتلا به کمردرد مزمن بود. مواد و روش ها: در این مطالعه روایی، ما کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (RCTs) که به بررسی اثرات آموزش علوم اعصاب و درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی بر کمردرد مزمن پرداخته بودند را از سال 2000 تا 2024 بررسی کردیم. ما به منظور بررسی ادبیات و پیشینه مطالعات در شش پایگاه داده الکترونیکی، از جمله Scopus، PubMed، Web of Science ، Science Direct ، Google Scholar و PEDROجستجو کردیم. عبارات جستجو شامل “low back pain" "”Core stability “”Pain Neuroscience Education” Motor control بود. برای ارزیابی کیفیت روش شناختی مقالات از مقیاس PEDro استفاده شد. یافته ها: 77 مطالعه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، پنج مطالعه که دارای معیار ورود بودند، برای بررسی انتخاب شدند. RCT ها نشان دادندکه آموزش علوم اعصاب درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی باعث کاهش درد، افزایش توانایی عملکردی و بهبود مولفه های روانشناختی و همچنین بهبود سایر فاکتورهای مهم از جمله بهبود قدرت و انعطاف پذیری در افراد مبتلا به کمردرد می شود. نتیجه گیری: نتایج این بررسی نشان می‌دهد که هم افزایی بین این دو مداخله ممکن است با کاهش همزمان درد، بهبود ظرفیت عملکردی و کاهش ناراحتی های روانی همراه باشد. با این حال، تحقیقات از ترکیب اثرات این مداخله ها محدود است و به دلیل محدودیت های روش شناختی باید با احتیاط تفسیر شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن رژیونال آنستزی و درد ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofبیهوشی و دردfa_IR
dc.relation.ispartofAnesthesiology and Painen_US
dc.subjectآموزش علوم اعصاب و دردfa_IR
dc.subjectتمرینات ثبات مرکزیfa_IR
dc.subjectکمردرد مزمن.fa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleاثرات آموزش علوم اعصاب و درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی بر بیماران مبتلا به کمردرد مزمن: یک مقاله مروری رواییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمروریfa_IR
dc.contributor.department1. دانشجوی دکتری، گروه بیومکانیک و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش، دانشگاه خوارزمی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارگروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگا ه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکات اصلاحی، دانشگاه پیام نور تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage12
dc.citation.epage23


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد