نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزیاری, رضاfa_IR
dc.contributor.authorافشار, پروینfa_IR
dc.contributor.authorافشار, مهسانfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T23:05:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T23:05:05Z
dc.date.available1403-12-20T23:05:05Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T23:05:05Z
dc.date.issued2024-04-01en_US
dc.date.issued1403-01-13fa_IR
dc.identifier.citationزیاری, رضا, افشار, پروین, افشار, مهسان. (1403). شناسایی و تحلیل تأثیر مؤلفه‌های دیجیتالی رسانه‌های اجتماعی در تجاری‌سازی سلامت با هدف ارتقای ارگونومی. مجله ارگونومی, 12(1), 20-30. doi: 10.32592/IJE.12.1.20fa_IR
dc.identifier.issn1735-1960
dc.identifier.issn2345-5365
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32592/IJE.12.1.20
dc.identifier.urihttp://journal.iehfs.ir/article-1-1008-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1132644
dc.description.abstractاهداف: انتظار می‌رفت سیستم بهداشت و درمان با استفاده‌ی صحیح از فرصت‌های گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات به خدمات‌رسانی بهتر کمک کند. در برخی مواقع، تلاش ارائه‌دهندگان یا کاربران خدمات برای افزایش منافع خود سبب تجاری‌سازی سلامت و آسیب به قیمت اثربخشی و رفاه شخصی شده است. هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل تأثیر مؤلفه‌های دیجیتالی رسانه‌های اجتماعی در تجاری‌سازی سلامت با هدف ارتقای ارگونومی در سطح کلان و شناختی بود. روش ‌‌‌کار: این تحقیق کاربردی از نظر روش انجام، توصیفی‌پیمایشی و مقطعی بود. جامعه‌ی آماری را ۳۰۰ نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی همدان تشکیل دادند که از بین آن‌ها، ۱۶۹ نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. با روش توصیفی، مؤلفه‌ها مشخص شد. تحلیل سؤالات با روش تحلیل عاملی اکتشافی در نرم‌افزار spss انجام شد. با روش فریدمن، رتبه‌بندی مؤلفه‌ها انجام و مدل نهایی ارائه شد. یافته‌ها: مؤلفه‌های دیجیتالی رسانه‌های اجتماعی در تجاری‌سازی، سلامت پنج بخش نظام سلامت، دارو، بیمار، بیمه و کارکنان سلامت را در بر می‌گیرند و ۳۰ زیرمؤلفه را نیز شامل می‌شوند. نتیجه‌گیری: مؤلفه‌های دیجیتالی مرتبط با نظام سلامت بیشترین تأثیر را در تجاری‌سازی سلامت دارند که نیاز به توجه به تدوین مقررات گسترش رسانه‌های اجتماعی در بخش سلامت را نشان می‌دهد. استراتژی‌های متداول شامل کنترل در دسترس بودن داده‌ها، ایجاد ائتلاف بین ذی‌نفعان سلامت با رعایت نظارت، استفاده از قوانین مسئولیت اجتماعی برای شرکت‌های دیجیتال و ترویج خودتنظیمی در بین ذی‌نفعان است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ارگونومیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ergonomicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32592/IJE.12.1.20
dc.subjectرسانه‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectتجاری‌سازی سلامتfa_IR
dc.subjectارگونومیfa_IR
dc.subjectسایر مواردfa_IR
dc.titleشناسایی و تحلیل تأثیر مؤلفه‌های دیجیتالی رسانه‌های اجتماعی در تجاری‌سازی سلامت با هدف ارتقای ارگونومیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حسابداری، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشکده مدیریت و نوآوری، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، واحد سمنان، دانشکده پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage20
dc.citation.epage30
nlai.contributor.orcid0009-0007-0290-1872


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد