نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنسرین غیاثیfa_IR
dc.contributor.authorفریده اقدام پورfa_IR
dc.contributor.authorآرزو حاصلیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T22:48:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T22:48:24Z
dc.date.available1403-12-20T22:48:24Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T22:48:24Z
dc.date.issued2024-07-29en_US
dc.date.issued1403-05-08fa_IR
dc.date.submitted2024-04-01en_US
dc.date.submitted1403-01-13fa_IR
dc.identifier.citationنسرین غیاثی, فریده اقدام پور, آرزو حاصلی. (1403). کاربست مدیریت دانش در بین کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی: یک مطالعه مروری و متاآنالیز. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها, 11(4), 268-258. doi: 10.22037/iipm.v11i4.44959fa_IR
dc.identifier.issn2345-2455
dc.identifier.issn2383-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/iipm.v11i4.44959
dc.identifier.urihttps://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/44959
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1131266
dc.description.abstractسابقه و هدف: : ضرورت روزآمد بودن اطلاعات و دانش کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی که پرچمداران سلامت جامعه می‌باشند نسبت به برخی سازمان‌های دیگر دارای اهمیتی دو چندان است و نیز استقرار مدیریت دانش در این سازمان‌ها برای بهبود کیفیت خدمات آن‌ها محسوس‌تر و ضروری‌تر است. مطالعات گوناگونی در ارتباط با مدیریت‌دانش در کارکنان نظام سلامت در ایران انجام شده است، بنابراین مطالعه ما یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز از میزان کاربست مدیریت‌دانش در بین کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌باشد. روش بررسی: با استفاده از جستجوی پیشرفته در پایگاه‌های PubMed / MEDLINE, Web of Science, Scopus, Google Scholar, MagIran, SID  با کلید واژه‌های مدیریت‌دانش، دانشگاه علوم پزشکی/ بیمارستان/ بهداشت/ سلامت/ درمان و ایران و مشابه آن، تمام مقالات چاپ شده به زبان انگلیسی یا فارسی مرور شدند واریانس هر مطالعه با توجه به توزیع دوجمله ای و ناهمگنی مطالعات با استفاده از شاخص I2  محاسبه شد. آنالیز داده‌ها با استفاده از نرم افزار Rev5.3 انجام شد.  یافته ­ها: تعداد کل نمونه در 17 مطالعه مورد بررسی، 2748 نفر بود. میزان کاربست مدیریت‌دانش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایران 2.93 با حدود اطمینان  3.06-2.80، پایین‌تر از حد متوسط می‌باشد. این میزان در مطالعات اولیه، فقط در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران در سطح مطلوب بررسی شده است.  نتیجه­ گیری: با توجه به برآورد کمتر از حد متوسط میزان بکارگیری مدیریت‌دانش در حوزه سلامت و اهمیت روز افزون مدیریت‌دانش در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دنیای کنونی، لزوم توجه جدی مسنولین و برنامه ریزی مناسب و به موقع آنان در این زمینه را ضروری می‌سازد. در این راستا لازم است کارکنان از طرق مختلف از اهمیت و مزایای مدیریت‌دانش واقف شوند تا در عمل بتوانند مدیریت‌دانش را بکار گیرند. به این مقاله، به صورت زیر استناد کنید: Ghiasi n, Egdampur F, Haseli A. Applying of knowledge management among employees of medical sciences universities: a review and meta-analysis. Irtiqa Imini Pishgiri Masdumiyat 2023;11(4):258-268. https://doi.org/10.22037/iipm.v11i4.44959fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌هاfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/iipm.v11i4.44959
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectمتاآنالیزfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleکاربست مدیریت دانش در بین کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی: یک مطالعه مروری و متاآنالیزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مامایی، دانشگاه آزاد اسلامی مرند، مرند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentهسته تحقیقاتی سلامت خانواده و رشد جمعیت، پژوهشکده سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage268
dc.citation.epage258


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد