نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریعت زاده, محمدfa_IR
dc.contributor.authorکاشی, علیfa_IR
dc.contributor.authorکاظم نژاد, انوشیروانfa_IR
dc.contributor.authorبرهانی کاخکی, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorسرلک, زهراfa_IR
dc.contributor.authorروحانی, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T22:42:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T22:42:30Z
dc.date.available1403-12-20T22:42:29Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T22:42:30Z
dc.date.issued2023-12-22en_US
dc.date.issued1402-10-01fa_IR
dc.date.submitted2023-12-24en_US
dc.date.submitted1402-10-03fa_IR
dc.identifier.citationشریعت زاده, محمد, کاشی, علی, کاظم نژاد, انوشیروان, برهانی کاخکی, زهره, سرلک, زهرا, روحانی, هادی. (1402). بازنگری در آزمون عملی رشته علوم ورزشی و ارائه شیوه جدید محاسبه نمره نهایی آزمون. فیزیولوژی ورزشی, 15(60), 55-70. doi: 10.22089/spj.2024.16114.2293fa_IR
dc.identifier.issn2322-164X
dc.identifier.issn2476-7050
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22089/spj.2024.16114.2293
dc.identifier.urihttps://spj.ssrc.ac.ir/article_4182.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1130777
dc.description.abstractاهداف: با توجه به پژوهش انجام شده و ارزیابی نمرات آزمون عملی بیش از 60 هزار داوطلب طی سال 84 تا 96، مشخص گردید که نیاز است فرمول و ضرایب محاسباتی نمره کل آزمون عملی مورد ارزیابی و بازبینی مجدد قرار گیرد تا میزان حساسیت آزمون و متعاقباً توان آن در تمایز بین داوطلبان قوی و ضعیف در آزمون بیشتر شود.مواد و روش ها: بر اساس اهداف طرح و به منظور بررسی همبستگی بین نمرات دروس عملی دانشجویان کارشناسی و مفاد آزمون عملی برگزار شده، از 3 دانشگاه مازندران، شهید رجایی و شیراز که مجری دوره کارشناسی روزانه رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی هستند کارنامه دانشجویان فارغ التحصیل گرفته شد و در نهایت 149 آزمودنی خانم و 135 آزمودنی آقا در گروه نمونه این تحقیق قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که پسران آزمودنی بررسی شده در این پژوهش دارای نمرات بهتری در معدل دروس عملی بوده اند. در بررسی انجام شده توسط رگرسیون خطی مشخص شد آزمون عملی توانایی پیش بینی معنادار معدل دروس عملی را در دوره کارشناسی داشته و همچنین مشخص گردید که به جز 4 آیتم از کل مفاد آزمون عملی، سایر مفاد آزمون، همبستگی معناداری با معدل دروس عملی دوره کارشناسی دختران و پسران دارند. نتیجه گیری: بر اساس یافته های حاصل از این پژوهش در مجموع آزمون عملی رشته تربیت بدنی همبستگی معنی داری با نمرات دروس عملی پذیرفته شدگان رشته تربیت بدنی در مقطع لیسانس دانشگاه های دولتی داردfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofفیزیولوژی ورزشیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22089/spj.2024.16114.2293
dc.subjectآزمون عملیfa_IR
dc.subjectداوطلبان رشته تربیت بدنیfa_IR
dc.subjectفرمول محاسباتی نمره نهاییfa_IR
dc.subjectبازنگریfa_IR
dc.subjectفعالیت بدنی و سلامتfa_IR
dc.titleبازنگری در آزمون عملی رشته علوم ورزشی و ارائه شیوه جدید محاسبه نمره نهایی آزمونfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه فعالیت بدنی و تندرستی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه رفتار حرکتی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه آمار زیستی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه آموزشی تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد خدا بنده، زنجان. ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه فعالیت بدنی و تندرستی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue60
dc.citation.spage55
dc.citation.epage70
nlai.contributor.orcid0000-0002-8492-2875


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد