نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی, امینfa_IR
dc.contributor.authorراستی جهرمی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T22:22:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T22:22:49Z
dc.date.available1403-12-20T22:22:49Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T22:22:49Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2024-04-13en_US
dc.date.submitted1403-01-25fa_IR
dc.identifier.citationایمانی, امین, راستی جهرمی, علی. (1403). مدل‌سازی ترمودینامیکی و شبیه‌سازی یک موتور توربوفن گیربکس‌دار با سیستم کنترل هیدرومکانیکی. مکانیک سازه ها و شاره ها, 14(4), 31-51. doi: 10.22044/jsfm.2024.14418.3853fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2024.14418.3853
dc.identifier.urihttps://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_3319.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1129136
dc.description.abstractدر این مقاله جهت بررسی عملکرد یک موتور توربوفن گیربکس‌دار و سیستم کنترل آن، مدلسازی ترمودینامیکی موتور به همراه مدلسازی کنترلر هیدرومکانیکی مربوطه انجام می‌گیرد. در شبیه ‌سازی عملکرد موتور از داده‌های تست موتور جهت اعتبارسنجی استفاده می ‌شود. حداکثر اختلاف خروجیهای مدلسازی موتور با داده‌های موتور در شرایط برخاست به اندازه 2/3% و با داده‌های تست موتور در دورهای مختلف به اندازه 6/7% است. جهت مدلسازی کنترلر، با استفاده از داده‌های موتور و منطق حاکم بر آن، یک ساختار جامع برای کنترلر استخراج می‌شود. نتایج شبیه‌سازی عملکرد موتور به همراه سامانه کنترلی به ازای دستورات دسته گاز از حداکثر درجه تا حداقل آن، نشاندهنده عملکرد دقیق مدل کنترلر در تامین نیروی رانش و حفظ قیود است. از نتایج این تحقیق علاوه بر تحلیل عملکرد موتور در شرایط کاری مختلف، جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سامانه کنترلی موجود و طراحی کنترلر جدید می‌ توان استفاده نمود. از آنجایی که امکانات سیستمهای کنترل هیدرومکانیکی برای مدیریت سوخت موتور، سیستم تخلیه و سامانه‌های جانبی محدود است، لذا شبیه‌سازی ساختار کنترلر موجود در ارتباط با مدل موتور، جهت توسعه آن از نوع هیدرومکانیکی به نوع الکترونیکی خودمختار حاوی بخشهای پایش وضعیت، مدیریت سلامت موتور و کنترل مقاوم در مقابل عیوب حائز اهمیت است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2024.14418.3853
dc.subjectموتور توربوفن گیربکس‌دارfa_IR
dc.subjectمدلسازی ترمودینامیکیfa_IR
dc.subjectسیستم کنترل هیدرومکانیکیfa_IR
dc.subjectکنترل سوختfa_IR
dc.subjectسیستم تخلیهfa_IR
dc.subjectترمودینامیکfa_IR
dc.titleمدل‌سازی ترمودینامیکی و شبیه‌سازی یک موتور توربوفن گیربکس‌دار با سیستم کنترل هیدرومکانیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage31
dc.citation.epage51
nlai.contributor.orcid0000-0002-3251-1695


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد