نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیان, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorمهدوی مقدم, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T22:22:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T22:22:48Z
dc.date.available1403-12-20T22:22:47Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T22:22:48Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2024-03-09en_US
dc.date.submitted1402-12-19fa_IR
dc.identifier.citationعلیان, امیرحسین, مهدوی مقدم, حسین. (1403). مطالعه عددی پارامتر‌های عملکردی کمپرسور شعاعی توسعه یافته به کمک یک الگوریتم کلاسیک یادگیری ماشین. مکانیک سازه ها و شاره ها, 14(4), 1-14. doi: 10.22044/jsfm.2024.14264.3844fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2024.14264.3844
dc.identifier.urihttps://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_3317.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1129134
dc.description.abstractدر سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در پژوهش‌های مربوط به توربو‌ماشین صورت‌گرفته است. امروزه باتوجه به اهمیت ‌بهینه سازی و‌یافتن مدل بهینه، مولفه‌های ‌اقتصادی وکاهش وزن سازه درهر مرحله ازکمپرسورها موردتوجه‌است. باتوجه به کاربرد این وسایل درموتور‌های هوایی، پرخوران موتورهای دیزل و ‌معمولی و استفاده در پتروپالایشگاه‌ها می‌توان ازاهمیت آن برشمرد. به دلیل تجاری بودن این‌ داده‌ها، مطالعات پژوهشی این حوزه کمتر به وضوح دیده ‌می‌شود. رویکرد پژوهش حاضرکاهش تعداد پره های یک کمپرسور و جبران این کاهش با تغییر در زوایای پره با کمک یک الگوریتم یادگیری ماشین کلاسیک، صورت گرفته است. درمرحله بعدتحلیل جریان درهندسه جدید بانرم ‌افزار انسیس‎ سی ‌اف ایکس، که مبتنی برروش عددی المان محدود است، بررسی شده است. درحقیقت با این کار به نوعی صحت سنجی پرداخته شده است. درراستای این پژوهش اثر تغییر تعداد پره بر پارامترهای عملکردی مثل آنتروپی و نسبت فشار ارزیابی شد. مشاهده شدکه می‌توان با کاهش تعداد پره که موجب کاهش 5 درصدی نسبت فشار، وزن سازه را کاهش داد. ضمن این پژوهش ثابت شد که الگوریتم های کلاسیک یادگیری ماشین همچنان قابلیت رقابت با الگوریتم های پیشرفته تر را دارد. برای مدل سازی توربولانس هم، مدل k-ε sst استفاده شده است. از این مدل به منظور مشاهده دقیق برگشت جریان در جریان پایین دست کمپرسور، استفاده شده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2024.14264.3844
dc.subjectکمپرسور شعاعیfa_IR
dc.subjectموتور دیزل و هواییfa_IR
dc.subjectپرخورانfa_IR
dc.subjectبهینه سازیfa_IR
dc.subjectتحلیل عددیfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleمطالعه عددی پارامتر‌های عملکردی کمپرسور شعاعی توسعه یافته به کمک یک الگوریتم کلاسیک یادگیری ماشینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1
dc.citation.epage14
nlai.contributor.orcid0000-0003-4821-8781


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد